Vårmammor 2010 del 10!

Sv: Vårmammor 2010 del 10!

*kl*

Selma har haft en period i några dagar då hon vaknar kl 5 och är vaken 1-2h och sen tokdäckar och sover till 8. Jättekul! Läste att det är helt normalt vid den här åldern, men det gör ju inte påsarna under mina ögon mindre precis... Så nu sitter vi och ser på barnprogram, jättekul.

Tänkte gå ut så fort det ljusnar sen och kasta ut hästarna och mocka, vi ska nämligen på dop kl 14 i Sthlm och vi tänkte hinna prova ringar innan. :love:

Jättestort tack till akb och modett (tror jag?) också, taglet kom fram igår. :love:

Gnäll från mig också. Ture har blivit så otrolgt mammig, både dag o natt. Tidigare när han krävt mkt kontakt har det räckt m att klappa el lägga en hand på, men nu ska han ligga på mig. Eller amma hela tiden. Han sover bra t typ två sen kommer han krypandes. Och jag ber om ursäkt att jag gnäller men revbenen gös så ont att jag mår illa när jag ligger ner och måste vända mig hit och dit. De får ju aldrig läka... Ture som vaknat sex varje morg i flera veckors tid sover nu bredvid/på mig. Varför denna förändring? Om man alltid kunde förstå dem...

Och jag har en sovande familj, det är bara jag som inte kan sova :mad:

A somnade vid halv 10 igår och sov i egna sängen till två utan att säga ett pip. Jag var tvungen att gå upp och kolla så barnvakten fungerade för att lugna sambon.
Skönt att ha sambon och soffan för sig själv en stund!

Vi satt uppe med en flaska vin och film och jag gick och lade mig när A vaknade, så jag borde vara trött.

Men ibland kan det vara skönt att vara uppe ensam en stund.... Du får ta igen dig på eftermiddagsluren ;)

Själv så har sambon o hans bror kalas idag så vi ska iväg :)

Vad bra att det kom fram som det skulle! Var lite svårt att få igen kuvertet så tejpade som en galning :D

Här är en till som fått extremt dåligt med sömn i veckan :crazy: Huvudvärk, yrsel och ont i hela kroppen nu - tur att det är helg så att maken kan få sköta barnpassandet medan jag soooover.

kl

Här så har Mikaela sovit i eget rum i natt :love:

Vi har ju bara en 2a och igår fick vi inlagt nytt golv i vardagsrummet så vi hade knölat in allt i de andra rummen så när vi skulle ändra tillbaka flyttade vi ut vår säng i vardagsrummet, vägg i vägg med sovrummet och Mikaelas säng.
Så gjorde vi om sovrummet till barnrum :idea:
Mikaela sov precis som vanligt och vaknade en gång för amning.
Vi har dörren öppen på natten så det blir ju ingen större skillnad mot om vår säng skulle stå brevid hennes, men vi kan iaf prata lite utan att störa henne.

Vi vaknade vid 7 av att det lät som ett litet monster hade bosatt sig i sovrummet, kikade in och där hade hon dragit mysfilten över huvudet och jagade gosedjur i sängen samtidigt som hon morrade åt dem :p

Jag lider verkligen med er som har sjuka djur, usch så hemskt det är :(

Visst är det skönt att ha dem i egna rum? :) Man kan prata med sambon utan att bebis vaknar. Eller tända lampan, eller kika på film i sängen etc. Vi trivs jättebra med att ha barnen i eget rum.

Vad sött av henne att jaga gosedjur :rofl:

kl

Armani

Som jag förstår det så ska man fästa krokarna i stången på undersidan, den som man fäller ryggstödet med.
Alla manualer finns på EL's hemsida :idea:

Jo, jätteskönt att kunna prata lite iaf, vi kan ju dessutom ha dörren stängd så länge vi är vakna(lyhört) och öppna innan vi somnar :)

Jo, hon kryper ju inte än, och gosedjuren ligger ovanför huvudet så hon ålar/sträcker sig från sida till sida för att få tag i dem, andra mornar har vi vaknat av att hon legat och bankat två nappar mot varandra :D

Vi pratade med svärmor häromdagen om ifall hon någon dag skulle handla på Willys (hon bor inom gångavstånd dit) så kunde vi utnyttja bjöjerbjudandet genom henne :D Det blev bestämt att göra igår.
Hon handla de lite till sig själv sen började hon fråga om vi behövde något eller så, men vi brukar ju inte handla där då vi har ica-kort...
Men hon plockade lite allt möjligt hon vet vi använder och så blöjorna förstås och betalade sedan allt även fast vi erbjöd oss att betala allt själva, svarade bara att "nej, nej, jag vet hur dyrt det är med barn"
Jag har verkligen en underbar svärmor :love:

Kl

Det fick bra hos läkaren med min nacke igår. Eller ja bra och bra.. De gör ju ingenting åt det, mer än att för in det i journalerna, typ. Och vad ska de göra egentligen?
Lika ont har jag idag och det är en pärs att lyfta och bära Milton, även om jag gärna gör det. Det gör ont. Dessutom måste jag åka till hästarna om en timme eller så, för ingen kan tydligen mocka åt mig idag, det bär emot, men men.. Bara att ta en värktablett och bita ihop ;)
Vad hittar ni alla på idag? Här är tyst inne!

Vad snällt! :idea: Fick ni Willys blöjor eller någon annan sort? Jag har nu testat Willys i några dagar och förutom att de är lite för stora så tycker jag att de blir blöta tidigare än Liberos. Jag byter på ungefär samma klockslag varje dag förutom om han har bajsat såklart, men jag har märk att med Willys är pungen alldeles vit och skrynklig liksom, precis som fingertopparna är när man badat för länge. Ändå fick Willys blöja högre betyg än Liberos på just "fukt mot huden". :confused: Är det nån som testat Willys och kan ge ett utlåtande?

Jag har en ganska Vilgot-fri dag idag. Jag håller på att fixa med ekonomin och ska sortera en massa papper och fixa, så jag bokade den här dagen till mig själv. :idea: Nu gnällde maken på att han minsan ville åka och köpa ett par skor. Jag föreslog att han skulle ta Vilgot med sig, för det måste jag göra om jag ska nånstans. :D Får se om han gör det, vet inte än.

Vad tråkigt med din nacke... :( Extra tråkigt eftersom du var helt oskyldig till det som hände. Hoppas att det blir bättre snart.

Jag sitter och har utrtråkigt. Sambon är och jobbar och mina föräldrar har tagit med sig Ture till IKEA för att köpa barngrindar och andra barnsäkrar-grejer.

Vågar knappt skriva det, men jag är helt sänkt efter att jag fått mjökstockning igen. :( Det här är första gången jag inte kan säga vad det kommer av. Ture bet mig i brösten inatt för första gången och det var troligtvis för att det inte kom nåt, och sen imorse hade jag feber. Det här är första gången det är HELT stopp, jag kan varken klämma eller pumpa ut en droppe. Så jag sitter med en värmekudde över bröstet och slösurfar och kollar på tv.

Långt ifrån vad jag vill göra när solen skiner och det är plusgrader. Dock inte så skönt här då det blåser total storm. Svansarna står rakt ut på hästkrakarna...

Vi valde Libero som vi har innan, vågar inte testa Willys :D Tur är väl det om du upplever willysblöjorna som stora, Mikaela är ju inte så stor :)

Senast ändrad:

Åh nej så drygt! Vilken i ordningen är det? Värme brukar ju hjälpa till, hoppas det gör det denna gång också!

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 606
Senast: Takire
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
541
Senast: Rosett
·
Tjatter Kära Buke-TV-tittare, schlagerfantaster och ni som av misstag råkade klicka er in här—välkomna till årets största, mest prestigefyllda... 25 26 27
Svar
533
· Visningar
10 149
Senast: LenaH
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
37 269

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka