Vårmammor 2010 del 10!

Sv: Vårmammor 2010 del 10!

Kanske sjunde. Men jag har iaf inte blivit sämre under dagen, febern har gått ner lite.

Nästa vecka firar sambon och jag fem år. Funderade först på att överraska och åka på halvdags-spa på lördagen men så kom jag på att stoet kanske inte fölat då än och då kommer jag bara vara hispig. Vi behöver verkligen komma hemifrån, det hade varit så skönt. Eller hallå, hur dum är jag. Jag har ju gips, kan ju inte bada. Suck. Där rök den idén i vilket fall.

Bjuda på romantiskmysig middag hemma känns inget kul, det är ju alltid jag som lagar mat och det blir som vilken kväll som helst...

Någon som har tips på vad man kan tänkas hitta på? Svårt kanske när jag knappt vågar hemifrån. Har hon fölat vågar jag väl inte åka för det. :D

Man kanske skulle göra en Lottch?? ;)

Han har ingen aning om att vi snart firar fem år... Så överraskning blir det vad jag än hittar på.

Ja! Gör en Lottch!

..annars kan det väl vara trevligt att gå ut och äta på tu man hand, på någon mysig restaurang?

Jag är ärligt talat rätt oromantisk och knappast personen att komma med sådana råd egentligen :D

Har stoet fölat så vågar cyllene sig kanske iväg ut och äta lite, det tycker jag låter den en bra idé. Den stora grejen med spa och annat mys ska kanske vänta tills gipsen är borta och revbenen läkta...

Cyllene, vi åker till tyslkand v 8. Ingen häst som ska hit eller dit :D

Jaa, fria! :D så är vi två som kan planera bröllop. ;)

Vi har varit på dop idag. Skulle ju ha prövat ringar innan, men hästhagen hade blåst sönder, så jag spenderade förmiddagen med att skruva fast nya isolatorer osv... Superkul! Dopet var iaf jättetrevligt och det var god mat. Nu passar jag på att städa lite hemma, efter att ha dammat i stallet och tagit bort spindelväv. Usch, hatar spindelväv. :p

Haha! Jag kan kolla, man vet aldrig!

Min dag började illa och slutar sämre. Lillhingsten är inte hingst längre utan kastrerades i onsdags, nu är han jättesvullen och har feber. Distriktaren kan inte komma på länge så nu har vi gjort vad vi kunnat och fått i ett par påsar butta så det kanske hjälper honom tills imorgon.

Ni skulle sett mig där med gips upp till knät, hållandes med ena handen om revbenen för att stötta och så stå halvvägs under hästen för att peta upp kastrationssåret... Fick ringa en kompis som fick komma ner och bremsa, jag kände mig lite utsatt. Inte direkt rörlig och han slog ordentligt efter ett tag. Men svullnaden gick ner endel efter att såret gick upp lite. Stackars kille...

Skitdag här också. Plusgrader och storm = både takras OCH konstant stirriga hästar. Hittade demnyss vid gödselstacken, grinden till hagen öppen. Av spåren att döma har de såväl varit ute på (lilla) vägen som framme vid vår dörr och inspekterat. Tur de var det, för jag hörde en smäll då och gick ut för att kolla vad det var. Annars hade de väl varit lösa än.. Har svårt för att tänka "tur det gick bra" men är något av en expert på "ojoj tänk om..".

*kl*
Idag har vi varit på ettårs-kalas. Det va tre pojkar i samma ålder som Oscar där. De verkade ha rätt kul, det roligaste de hade va att ta varandras nappar :D

Min dag har inte varit någon skitdag men den blev inte som det var tänkt...
Maken var tvungen att jobba nu på eftermiddagen då han som skulle jobba inte dök upp så vi fick lämna min bror och hans födelsedagsfirande bara så där för att skjutsa M till jobbet.
Isabella är ledsen och klängig på mig, hon är trött och jag vet inte vad som har hänt med hennes mage men den är okej men inte bra.

Jag är antagligen lite lagom PMS'ig för jag vill sätta mig i ett hörn och gråta men jag har ingen anledning för det.
Jag är riktigt spyless på Isabella när hon hela tiden ska sparkas.

Ska packa ihop min lilla klängapa snart och åka och hämta karln.

Det tog ett tag för det att lägga sig och jag har knölar kvar i det ena bröstet men de blir mindre och mindre :) men jag fick en ny i natt av Isabella som slog mig på bröstet :mad:

Förresten, bygger ni ut kan ditt äppelträd flytta hem till mig :angel:

Det blev en drottningtärta ;) Sambon ville gärna ha det så...
Fast jag blandade drottningsylt grädde och vaniljkräm i samma bytta och strök på båda lager. Blev en härlig ljuslila färg. :)

Att tårtan blev god gjorde integet heller. Massa bär la jag på- o resten mixade jag till Ebba ;)

*kl*

Själv har jag ägnat mig åt att färdigställa sonens rum (den stora) till båda grabbarnas förtjusning. Den stora för sitt nya fina rum, och den lilla för alla grejjer som han nu fått att leka med sedan storebror sållat i lådorna. Fast det är klart, det är ju alltid roligare att leka med brorsans grejjer som man inte får ha. Och skrika lite lagomt överdrivet när man inte får som man vill så kommer mamma och räddar. Han är slug den lilla.. Han skriker som bara den, å jag rusar dit snabbt som ögat, men tro inte att han gjort sig illa eller så, nä - han vill bara få mig att "hjälpa" honom. Typ skälla på brorsan och ge lilleman saken som brorsan har i handen typ. Sen när jag väl skäller på storebror om han gjort något, - ja då "skäller" Sam också, högt och ljudligt. hi hi, rätt så gulligt faktiskt

De verkade ha rätt kul, det roligaste de hade va att ta varandras nappar :D

Hahahaha, vad gulligt :)

Min lilla hittade idag storebrors nappgömma i en låda, som vi missat när vi tog bort napparna.. Så han började provsmaka dem :crazy:

stackars lillhingst, men mer stackars dig!
Fy fn vad jag inte saknar stockningarna.. Usch det är hemskt.. Jag fick ju lov att sluta amma bara på grund av de där jälva stockningarna. För mig var det så att när det väl startat så återkom de gång på gång..

Ännu en skitdag bland många skitdagar. Känner mig så negativ och trött på allt för tillfället. Det senaste veckorna har gjort att motståndskraften emot stress är lika med noll.

I natt vaknade T och skrek i panik och var helt otröstlig. Buken var uppsvullen och hård som ett tummskinn. Vi insåg att hon hade gått från att bajsa en gång i timmen till att inte ha bajsat på nästan 10 h. Sjukvårdsupplysningen ville att vi skulle åka till akuten för att kolla upp det hela. Jag kände mig ganska säker på att tarmen hade slagit tvärnit så medan maken klädde på sig så försökte jag få fart på hennes mage. Redan när första prutten kom så började hon lugna ner sig. O lite senare så hade den värsta spändheten släppt. Efter ytterligare ett samtal med sjukvårdsupplysningen så bestämde vi oss för att avvakta lite. O efter en och en halv timme så somnade vi igen.

I morse så var katten sämre i magen igen. Har varit jätte orolig hela dagen. Jag vill inte heller dra igång en behandling om vi inte kommer att fullfölja den hela vägen. O det känns inte riktigt som om maken vill ta in vad det kan innebära med diabetesbehandling. Det är ju ändå insulin två gånger per dag på väldigt fasta tidpunkter. Dessutom måste måltiderna bli mer tidsbestämda.

Är så trött på den här lägenheten. Dispositionen är helt omöjlig. Det går inte att göra något vettigt av den. Sen har vi så mycket möbler. Både jag och maken har arvegods som vi inte ids sälja men som vi inte har någon nytta av eller platsar. Men att vi aldrig kan komma på plats förstärker bara känslan av att vilja flytta.

……………………. Sen så vill ingen diskutera det nya fotograferingsförbudet med mig inne på senior. Men det e ju lite mer av ett lyxbekymmer :D.

Usch... Det där lät inte som någon bra dag alls..
Vad många det är som haft en skitdag! :(

Hoppas att ni reder ut det där med missen snabbt, och att T´s mage är bättre nu.

Det där med arvegods känner jag igen.. Har en del saker utspridda över olika ställen. Men inte i huset, de platsar inte. Jag trodde att jag skulle få plats med dem när jag flyttade till gård.. Men vårt hus som är 180 kvm är så himlans dåligt planerat att nästan ingenting får plats..

Har jag missat något? Gick han inte igenom röntgen? Blir han inte såld?

För du skulle kastrera och ha själv ifall han inte gick igenom, om jag minns rätt???

Vad skönt att ni slapp åka till akuten mitt i natten. Är hon bättre i magen och har bajsat nu?

Jag avundas er inte ang beslutet hurvida ni ska behandla katten eller inte. Det är verkligen baksidan med att ha djur, förr eller senare kommer det att bli jobbigt. Tror ni gör rätt vad ni än beslutar.

Jag har också panik/stress/problem/lyxproblem, kalla det vad ni vill. Jag håller på att bli galen på att inte hinna/orka hålla samma städstandard som innan. Jag har ganska låg städtröskel och mår verkligen inte bra när det är stökigt och smutigt. Som det är nu gör jag precis allting hemma känns det som och det gör mig snart galen. Min man har nog en helt normal städtröskel och tänker verkligen inte på såna saker som att t.ex vattenrören till toaletten, undersidan av köksskåpen, ovanpå värmepannan, golvet i torkskåpet, lampskärmar osv osv också måste rengöras med jämna mellanrum. Han kan uppriktigt bli förvånad av ett stort dammoln från taklampan i sovrummet om han råkar komma åt den när han bäddar. :cool: Eller så kan han en solig dag helt plötsligt se att fönsterna är smutsiga (som jag tänker på varje dag), men han glömmer det lika fort. Jag går ständigt och ser all smuts och funderar på när i hela friden jag ska hinna med att göra det... :crazy:

Nu har jag helt seriöst börjat kolla upp möjligheten till att ha städhjälp, men det tyckte förstås min man var helt onödigt. I hans värld är städning att dammsuga på en kvart och tvätta handfat och toaletter. När jag berättade vad jag faktiskt gör utöver det, och hur ofta, så fick jag honom att iallafall att erkänna att han aldrig skulle ha tänkt på det. Sen gick han med på att vi ska prova städhjälp iallafall. :bow: Och jag tänker inte ge mig på den punkten så länge han inte gör såna saker frivilligt. ;) Antar att det kommer att bli aktuellt efter semestern eller ev lite tidigare om jag blir ännu mer stressad av detta när jag börjar jobba och alltså har ännu mindre tid till städning.

Nästa problem är hur jag i hela friden ska klara av att någon person går runt i mitt hem och städar min smuts och, hemska tanke, ev rotar bland saker osv! Och hur jag ska kunna lita på att hon/han larmar och låser ordentligt efter sig och förvarar nyckel och larmkod på ett bra sätt. :eek: Men det är väl en vanesak kanske.

Inatt sov Vilgot över sin morgonvälling. :bow: När han vaknade kl 7 var han på ett strålande humör och visade inget tecken på hunger förrän vi började med hans gröt en timme senare. Så nu ska vi ta tag i det här med morgonvällingen och inte ge efter på den punkten. Kommer säkert att bli några jobbiga morgnar, men det är nog värt det i längden.

Nu är Vilgot med pappa på simskola. Och jag ska fortsätta städa.... :grin:

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 606
Senast: Takire
·
Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
541
Senast: Rosett
·
Tjatter Kära Buke-TV-tittare, schlagerfantaster och ni som av misstag råkade klicka er in här—välkomna till årets största, mest prestigefyllda... 25 26 27
Svar
533
· Visningar
10 149
Senast: LenaH
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
37 269

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka