Sv: Vårmammor 2010 del 12!
Åh då måste du ha slagit den illa

fy satan det gör ju så ont!
Oregano:
Haha ja jag sitter inte och fililurar på min häst längre, sto med fix-idéer *suck*

Var på väg hem, satt med lång tygel och tittade på naturen. Michelle får för sig att hon har bråttom hem, kastar sig framåt och drar iväg i full galopp, jag hamnar i bakvikt och då gör hon det avgörande och bockar så att jag störtar i backen. Stenhård, frusen mark fullt med stenar. Hamnar på höften/ländryggen/sätesmuskeln och kan först inte resa mig för dum som man är, hur ont det gör så är det hästen man tänker på

Skriker rätt ut men lyckas ställa mig upp och ta mig till en sten som jag sätter mig på, ringer hem och talar om att jag har ramlat av och M måste fånga in hästen. Får synrubbningar och ser ingenting. Ringer mamma och frågar var man ringer när man har ramlat av och funderat på om man har krossat bäcknet. Ringer själv till 112 som skickar ut ambulans (kom hela två stycken till lilla mig

) och de plockar in mig på spineboard, nackkrage och hela midivitten. Jag tappade aldrig medvetande men var lite förvirrad ett tag.
Skada: Total muskelkrossning i sätesmuskeln, inga frakturer men hade jag inte haft skyddsvästen på mig så hade jag antagligen knäckt nedersta revbenen.
Som souvinir har jag en knöl i muskeln som stundtals gör ont och som ömmar när man drar på sig tajta jeans eller ridbyxor så att rumpan lyfts = ingen risk att jag gör rumplyft hos doktorn när den börjar hänga för mycket