Sv: Vårmammor 2010 del 6
Tänkte kika in och lämna en liten hälsning till er!!
Tiden bara springer iväg, och ju snabbare det går, desto mindre kan jag ägna mig åt datorn, visserligen självvalt, men en förklaring till att jag inte varit inne på år och evigheter. Läste igenom de 2-3 senaste sidorna och vill bara skicka en stor kram till er alla kämpande mammor.
Som jag sade... Tiden bara springer iväg.. Lillen växer och är inte så liten längre, snarare tvärt om. En riktig knubbis.
Snart 5 månader gammal, första tanden håller på att spricka fram.
Han är 65 cm lång och väger hela 8240 gram. (det finns att ta av

)
Slutade amma när han var ca 10v. Idag har vi kommit en bit med smakisarna också, vi har introducerat potatis, majs, morot, palsternacka, havre, banan, ärtor, ris, aprikos och päron. Min lilla skrutt äääälskar att äta
Våra dagar ser ut så här ungefär:
~ 04/05 nattmål ersättning
~ 07:30 vaknar, kliver upp, myser lite, gosar med brorsan
~ 09:00 äter frukost (gröt) sitter i hoppgungan, ligger i babygymmet, står i gåstolen, eller bara myser i famnen
~ 10:00 sover förmiddag, ca 1,5 timme
~ 11:30 vaknar, hänger med ute i selen, myser i famnen, snackar lite med figurerna i gymmet igen
~ 13:00 äter lite ersättning, hänger med ute i selen, myser i famnen, snackar lite med figurerna i gymmet igen, ev sover en kortis.
~ 17:00 äter hemlagad pure (ett helt mål) kan vara lite kinkig och trött, men roas rätt lätt än så länge.
~ 18:30 görs i ordning för kvällen, ev bad.
~ 19:00 lägger sig för natten. Vaknar inte förens vid nattmålet vid 04, vilket ger mig tid att ägna mig åt hästarna och pappan kan sitta vid datorn.
Jag vet att många skulle vilja ha mer "ledig" tid på dagarna, men vi värdesätter fria kvällar, så detta funkar super för oss. I övrigt är det en väldigt glad och trevlig kille, vilket uppskattas när brorsan är 3-åringen from hell många gånger varje dag.
Jag hoppas att sommaren kommer tillbaka snart, för allt detta regnande gör ju att det blir lite tråkigare, inte så kul att vara inne hela tiden.