Ja, visst är det!?
De är hur mysiga som helst och det där med att vilja sitta i knät är nog individuellt. Jag har börjat kalla min för "den stora tjocka snälla katten" och pussa jättemyckt på henne nu. Helt ärligt så undrar jag om det var dumt att köpa en devon...

Fast det är nog inte rasen i sig som är problemet utan att hon är EXTREMT matglad och hungrig. Imorse satt jag och matade V med gröt. Fick plocka ner katten från bordet minst 20 ggr och hon kom tillbaka på en sekund varje gång. Hon bara kastar sig mot antingen tallriken eller V:s hakklapp för att få gröt. En gång när jag kastade ner henne fick hon en tass på tallriken så den åkte i golvet. Innan jag ens hann ta upp den så hade hon käkat två tuggor. Behöver jag ens nämna att jag inte behövde tvätta golvet efteråt? Det var renslickat på nolltid. Hon är extremt ihärdig när det gäller mat och det blir himla drygt. Stod i köket och skar kött och V låg på golvet i vardagsrummet. Han började gnälla och jag var tvungen att ta med katten till vardagsrummet för att hon inte skulle äta upp köttet!
Allvarligt talat, syns ingen bättring inom ett några dagar så finns det risk för att katten får flytta tillbaka. Trodde aldrig att jag skulle skriva detta, men jag kan inte ha en katt som kräver punktbevakning så fort det finns mat framme...