Varmaste täcket

Jättesöt 😍
Dock kommer jag aldrig sticka 😆
Jag har Hurttas Expedition Parka. Den är supervarm! Mycket tjockare än alla andra av hurttas täcken. Det går att justera väldigt mycket både på längs och bredd och även i kragen.
Skulle man dessutom ha en fleece- eller ulltröja eller pyjamas under så skulle den nog räcka för de flesta temperaturer 😄
 
Hurrta extreme warmer har jag använt till min hund och det är otroligt varmt, dessutom så är det inte så tjockt och klumpigt heller som många varmfodrade täcken är. Nackdelen är väl det att man inte kan gå långt i ösregn men lätt regn funkar.
 
Vår frusna whippet tycker definitivt att det är skönare med overall än med täcke när det blåser iskalla Skånevindar och regnar på tvären.

Vi har en äldre variant av Hurttaoverall (gjord för whippet/den typen av hund) när det är riktigt skitväder, annars går han i täcke, Hurtta Extreme warmer. När han var mindre hade vi Hurtta Expedition Parka och jag tycker nog att den satt lite bättre, fast båda sitter förvånansvärt bra, inte alla täcken som sitter bra på vinthundar annars.
 
Jag vet inte om det lämpar sig i ert stall. Men jag har haft uppvärmbar elfilt en hel del till mina hundar i stall/ridhus.
Jag tycker också att det verkar som de fryser mindre om de har overall än täcke. Och att skor kan hjälpa om det är riktigt kallt.
 
Jag testade en gång när jag var hemma med bruten fot. Blev så jävla arg 😂
Jag har noll tålamod med pilliga grejer 😅
Jag är inte precis känd som tålmodig! 😆 Gillar däremot att göra saker med händerna och gillar det matematiska tänket i mönsterstickning 😊 Förstår dock att det inte är för alla - du får hitta någon som stickar åt dig! 😁
 
Jag vet inte om det lämpar sig i ert stall. Men jag har haft uppvärmbar elfilt en hel del till mina hundar i stall/ridhus.
Jag tycker också att det verkar som de fryser mindre om de har overall än täcke. Och att skor kan hjälpa om det är riktigt kallt.

Vet inte om jag vågar använda det i stallmiljö, det blir ju gärna lite rått och fuktigt i kallstall.
Tassarna klarade sig väldigt bra i vintras, där tror jag det räcker att han har isoleringen från frigoliten mot golvet 😊
 
När jag hade hund med i stallet hade jag alltid en vetekudde med mig som jag kunde värma (det stallet hade litet kök i omklädningsrummet) och lägga under ett fårskinn i hundbädden. Det var väldigt uppskattat. Men det beror ju på vad man har för möjligheter.
 
När jag hade hund med i stallet hade jag alltid en vetekudde med mig som jag kunde värma (det stallet hade litet kök i omklädningsrummet) och lägga under ett fårskinn i hundbädden. Det var väldigt uppskattat. Men det beror ju på vad man har för möjligheter.

Det här är ett litet stall utan såna faciliteter 😊
Kommer bli perfekt att ha en liten hage till vänster så han kan vara med även när hästen är i gången. Vid mockning och annat pyssel kan jag ha honom i långlina, är han lös kommer han bosätta sig i gödselstacken 😆
received_1655136628200465.jpeg
 
En av mina småhundar är superfrusen, hon har ett Hurtta expedition parka och det är jättevarmt! När det är riktigt kallt (typ -25/-35c) så kan jag tipsa om en Hurtta body warmer "pyjamas" under täcket, funkar klockrent 👌 Den andra hunden har ett Hurtta Extreme warmer och klarar sig utmärkt hela vintern, tycker båda täckena har jättebra passform (strl 35)😊
 
En av mina småhundar är superfrusen, hon har ett Hurtta expedition parka och det är jättevarmt! När det är riktigt kallt (typ -25/-35c) så kan jag tipsa om en Hurtta body warmer "pyjamas" under täcket, funkar klockrent 👌 Den andra hunden har ett Hurtta Extreme warmer och klarar sig utmärkt hela vintern, tycker båda täckena har jättebra passform (strl 35)😊

Så kallt blir det som tur är aldrig här 🥶
Jag vill dö när det är -10 😂
Hurtta expedition parka har flera tipsat om nu, fördelen med det är att det säljs på flera ställen här då det kan vi faktiskt prova 😁
Måttabeller är annars så himla svårt.
 
Har också Hurtta expedition parka som fungerar både på lång smal liten hund (älskar att den finns i en xs eller xl variant också!) Och till mina riesens. Det täcket vi fått mest komplimanger för, både angående färg (havtorn) och passform. Extra plus för att alla kan matcha 😂
 
Tyra får ha en tjock gammal benpad under ett fodrat Höökstäcke när det kryper ner under -10. Tar även med några pet-flaskor med varmvatten i som jag bäddar med på hennes plats. De håller värmen förvånansvärt länge! Nån gång ska jag få tummen ur att bygga ett litet "hus" i stallet till henne med en grislampa. Vi har ju kalla vintrar och stallet ligger på runt nollan.
20221207_193630.jpg
 
Min dvärgpinscher hade hurttas fleece overall, med ett expedition parka över och skor, då klarade han -20 ute och en dag i stallet😁
 

Liknande trådar

Utrustning Hur varmt är det? Har tittat på HWs ofodrade stalltäcken. Vill inte ha fleece/ull. Det är mor min som är lite orolig inför den...
Svar
12
· Visningar
1 559
Utrustning Jag sitter och velar vad jag ska köpa för täcke till Ica (får pengar i födelsedagspresent och julklapp av mamma). Förutsättningarna...
Svar
19
· Visningar
2 427
Senast: mackan
·
Hästhantering Står i valet & kvalet, står i ett stall idag där jag trivs väldigt bra för övrigt men har nu fått erbjudande om ett annat. Är lite...
Svar
3
· Visningar
1 158
H
Hästmänniskan I stallet där jag har min häst har det nyligen uppkommit problem med underlaget i ridhuset. Hela vintern har varit relativt mild, och...
Svar
4
· Visningar
2 095
Senast: hejjaSVAMPBOB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp