Varmblod-viktbärande?

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare bountysmatte
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 2 069
B

bountysmatte

Hej alla ni som har varmblod. Jag är 176 cm hög , väger ca 70 kg. Stoet som jag ev ska ta på foder är 154 ca, väldigt nätt. Grovnar dock något eftersom hon är i full tävlingskondition men har precis gått sista loppet, ska nu bli ridhäst. Vad tycker ni, är jag för tung? Hjälp!! :confused:

jag skulle inte säga att du är för tung, hästar är ofta starkare än vi tror!
men däremot så undrar jag om du inte kommer känna dig lång på hästen?
vad är du van att rida för hästar innan??

För tung tror jag inte att du är men du ska nog inte rida så jätte länge på henne i början eftersom att hon antagligen inte har så mycket "ridmuskler" så hon orkar brära en ryttare.

men ananrs tror jag aabsolut inte att du väger för mcket.

isånnafall är det länden som avgör. Men jag är 1,73 och pållan 1.57 och jag känner mej inte förstor så jag tror inte dte är någon fara för dej heller.

Lycka till med pållan

Inget problemm med vikten.
När det gäller längden får du känna efter.

Jag är 182, 83kg och pållen är 164 (vbl)

jag tycker inte att du verkar vara för tung men som de andra skrivit så ska du väl inte rida för länge i början eftersom hon antagligen inte har mycket till ridmuskler... men det fattar du säkert så det behöver man ju inte förklara! :D //JOhanna

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 564
Senast: Lavinia
·
Gnägg Hej kanske blir en luddig tråd! Och hoppas jag lagt den under rätt prefix :) Jag har inga planer på att köpa ridhäst igen, i alla fall... 3 4 5
Svar
96
· Visningar
10 961
Senast: Ketrawzc
·
Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi... 2
Svar
27
· Visningar
4 536
Senast: Ullmerkott
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare... 2
Svar
33
· Visningar
12 107

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka