varning för xylitol!

Sv: varning för xylitol!

Fast en studie gjord på 8 hundar som blivit sjuka (och några blivit avlivade) möjligtvis beroende på Xylitol, känns inte jättetrovärig.

Skulle nog vilja se mer forskning på det för att helt tro på att det stämmer.

Min hund blev xylitolförgiftad när han ca 10 månader av att han åt upp ett paket med tuggumin vilket vi inte märkte förrens han började bli dålig och vi hittade pappret. Han vart vinglig och nästintil okontaktbar, vilket enligt vad jag hört berodde på snabbt blodsockerfall så jag gav honom socker utblandat i fil vilket gjorde susen...inte alls kul och ha varit med om....

Undra hur många renodlade utställningsmänniskor som vet detta, många använder ju listerine på sina hundar samt borstar med vanlig tandkräm.:crazy:

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 216
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Hur gör ni andra när ni ska resa, och inte kan ta med hunden/hundarna? Jag har tidigare kunnat lämna hundarna till svärmor, men nu är... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 614
Senast: ufot
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 620
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Vilka tuggben är era hundars (och era) favoriter? Det finns ju rätt många märken numera som har svensk- eller nordisktillverkade ben av... 2
Svar
22
· Visningar
1 464
Senast: Capybara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka