Varning!!!

Bison

Trådstartare
Köp inte Globus gummivävtyglar!!
Köpte ett par förra veckan och använde dem utan problem tills igår då jag och en kompis var ute på terrängbanan. Allt gicj bra tills jag kom lite fel på ett hinder, Star Dust slår i och drar i väg efter (vilket han har en liten ovana att göra gärna vilt bockande när han tycker det är roligt :smirk: ) jag sätter mig ner och gör en föhållning och vänster tygel går av :eek: med en smäll, Starre blir hysterisk av ljudet/rycket och lägger av i fult sken, jag gör mitt bäst att få stopp på honom med endast höger tygel, han skyggar åt vänster och jag flyger av oirdentligt. Som tur är bor vi nära banan och han tog sig hem oskadd. Själv klarade jag mig bra förutom att jag är lkite stel idag.
Detta är ytterligare ett skäl att alltid använda hjälm och väst!! Rider du ensam, snälla berätta för ngn var du rider!! Det kan hända alla närsomhelst. Jag hade bara tur den här gången.
Ska bara tillägga att jag inte är ngn oansvarig busryttare och hästen är inte ngn vildhäst utan en klok och välskolad ponny.

Sv: Varning!!!

Det lät ju inte trevligt :eek: Tur att det gick bra,att ingen av er blev allvarligt skadad! Tycker du ska gå tillbaka till butiken där du köpt tyglarna och tala om vad som hänt :crazy:

Du bör få pengarna tillbaka för tyglarna! De ska ju hålla att rida med! Tur att det gick bra i alla fall!

Vilken tur att det gick bra! Tycler oxå du ska gå tillbaka med tyglarna, efter så lite användning ska de ju inte gå av bara sådär! Otäckt!

ja jag borde väl göra det, får väl traska ut genom skogen och se om jag kan hitta mitten delen som han lyckades trampa bort. Det läskiga vart att det var lädret som gick rätt av, inte sömmen som sprack....

Gå tillbaka till butiken så att de kan stoppa försäljningen ifall det är fel på resten också!

Tur det gick bra i alla fall.

Liknande trådar

Ridning Jag har en häst på foder sen 1,5 år tillbaka. Han är en valack på 9 år, en pre. Enligt ägaren ska han vara utbildad LA dressyr, vilket... 2 3
Svar
50
· Visningar
6 842
Senast: ainasoja
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt... 2 3
Svar
49
· Visningar
12 875
Senast: Karminnie
·
Träning Stoet jag hade i somras ska ridas över jul, antagligen delvis av mig. Tråden om henne när hon stod hos mig i...
Svar
2
· Visningar
1 221

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka