Värre än pyttipanna,,,,,,,,,,,

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Zaxxa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 914
Z

Zaxxa

Jag håller på och tittar på blocket.se efter en ny hund-helst en schäffer. Men jag blir nästan rädd när jag ser hur många blandningar det finns-är det fel att ha renrasiga hundar nu för tiden. Folk kränger de mest udda blandningar till priser som för något år sedan vad en renrasig hund kostade.
Jag tycker det är synd att folk blandar som de gör-det kan ju t ex blandas hur många sjukdomar som helst från hur många raser som helst.
Jag såg ett exempel på valpar till salu där pappan hade 4 raser i sig och mamman 6 raser! Rent ut sagt vansinne. :eek:

Sv: Värre än pyttipanna,,,,,,,,,,,

hur mycket trådar finns de inte om detta redan?:smirk:

Jag tycker de är lika hemst hur man avlar sönder tex schäfern som du pratar om. en del kan ju knappt gå:(

Köp inte en hund från en annons från blocket. Köp hos en välkänd uppfödare i stället. Det finns mycket dåligt bland annonserna på internet!

som naggur sa. Dt finns triljoner trådar om det här redan där folks åsikter är sagda. Jag föreslår att du tittar på ngn av dem.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Något som kommit upp i mitt flöde de senaste dagarna är artiklarna och diskussionerna angående blandrasavel och renrasavel i Borås... 4 5 6
Svar
108
· Visningar
4 510
Senast: Dentaku
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 592
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 144
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Jag behöver höra nya infallsvinklar. Jag har en ung tysk terrier. Är uppväxt med rasen, men hon är min första egna. Enda sedan jag... 2
Svar
23
· Visningar
2 371

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka