Vart finns dom??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare red_devil
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 921
R

red_devil

Nån som vet var dom finns?
-Regntäcke med hög hals (ej hel hals)
-fuktionsfoder
-andas

helst inte över 1.500:-

finns inte många täcken kvar som har "halv-hals"...varför d??

:crazy:

Sv: Vart finns dom??

Nu vet jag inte vad du menar riktigt... det finns väl hur många täckesmodeller som helst som har halvhals? Shires, Horseware, Event, Hööks är bara ett par av dessa. Finns i prisklasser från ca 500 - 2000 kr, och finns oftast att finna i den lokala ridsportbutiken ;)

Fillifjonkan skrev:
H**ks säljer Thermo master superfit rain är ett kanon täcke. Kolla om det är något för dig.

Det är superbra om hästen är bred över bogen. Sitter super på mitt kraftiga varmblod. Men om din häst har smal bog/tätt mellan frambenen kommer det bara bli skav. Funderar själv på att skaffa ett OS-täcke, ska tydligen sitta som smäck på alla hästar!

Horse Guard har ett regntäcke med halvhals (de har även ett utan). Kostade 1498.- när jag köpte det förra hösten. Sitter super på hästen och håller borta allt vad regn heter samt andas kalasbra.

//Alice

OS-täcke håller ju inte. De går ju sönder jättefort.

LaCross skrev:
Det är superbra om hästen är bred över bogen. Sitter super på mitt kraftiga varmblod. Men om din häst har smal bog/tätt mellan frambenen kommer det bara bli skav. Funderar själv på att skaffa ett OS-täcke, ska tydligen sitta som smäck på alla hästar!
Ja det har jag fått känna på den hårda vägen :cry:

Jag älskar TM täcken!!!!! Jag hade bara sådana åt min gammel älskling... Nu när han inte finns längre så skulle ny skrutten ärva dom....
Jovisst dom passar super bra (om man tar bort 30 cm runt halsen :cry: )
Han har alldeles för småa bogar eller vad det nu är som är för litet.... Antingen måste jag dra ihop dom så att dom skaver på bogarna eller ha dom så pass stora så att dom inte är täta runt halsen och då hasar dom ner så att bogarna sticker fram :(

Till trådskaparen: Det finns hur många täcken som helst med det du letar efter!! Jag har själv beslutsångest mellan 10 olika regntäcken (alla är från olika internet butiker) alla har halvhals m.m.
Så det är bara att börja leta bland internet butikerna :D

Liknande trådar

Utrustning Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 447
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag behöver ett par nya dressyrstövlar, men ju mer jag googlar, desto mer vilse i ridstöveldjungeln verkar jag bli! Jag vill ha ett par... 2
Svar
34
· Visningar
1 397
Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
417
Senast: Elektron
·
Utrustning Finns där stigläder med spänne vid foten som går trä igenom en ögla? Många av modellerna jag har sett måste man tyvärr kunna trä på...
Svar
11
· Visningar
613
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka