Vart finns lagen om 2 hästar?

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare ponny_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 982
P

ponny_

Vad finns lagen vilken sida om att hästar måste vara 2?
går det inte att ha en shettis med en get eller får?

eller måste de bli häst och häst?

skulle vara bra att veta

Sv: Vart finns lagen om 2 hästar?

Vet ej vad det gäller lagen. Men är inte den viktigaste frågan huruvida shettisen mår bra av att gå utan artsfränder, då hästar är starkt präglade flockdjur?

Blev ingen sån lag. Det är helt ok att ha annat sällskap till en ensam häst men det är att föredra om den kan gå med hästar eller andra betesdjur.

Vet ej vad det gäller lagen. Men är inte den viktigaste frågan huruvida shettisen mår bra av att gå utan artsfränder, då hästar är starkt präglade flockdjur?

:bow: :bow:

*kl*
är inte baktrerie risken högre om hästarna får gå med enget eller får?

Jag vet inte om den lagen gäller ännu men man behöver inte ha en häst som sällskap, ska tydligen kunna räcka med en kanin eller liknande!! Jag är inte helt säker men jag tror det är så..Knäpp lag alltså..
//C*

Man måste inte ha hästsällskap, men som god hästmänniska tycker jag att man ska ha det.

Köpte för många år sedan en liten varmblodsdam som var uppväxt med endast kor,hon fick panik varje gång hon såg en annan häst:crazy:
vi försökte i 2 månader men gav sedan upp och hon fick åka hem till sitt gamla hem igen....

Mvh Arabizar

vad tråkigt:cry:

hade inte h*n fått nån kontakt alls med andra hästar?

vad tråkigt:cry:

hade inte h*n fått nån kontakt alls med andra hästar?

tror hon va runt 8 år när vi "köpte" henne,hon hade nog bara sett sin mamma som föl och sedan inga andra hästar efter att hon skiljdes från mamman:crazy: *tragiskt*

Liknande trådar

Träning Hej! Min häst får panik i transport och sparkar, trycker sig mot väggarna och gör allt för att slippa ut. Vi ska köpa bredare transport...
Svar
15
· Visningar
1 322
Senast: Mia_R
·
Träning Hej, Har letat & letat efter någon form av träningsresa. Jag tänker som upplägg att det erbjuds boende, med frukost eller samtliga...
Svar
1
· Visningar
468
Senast: Jeps
·
Träning Hej! Hästen i fråga har ridits mycket sporadiskt i 1-2 år pga personliga skäl. Hon är 21 år i sommar så därav vill jag vara mycket...
Svar
4
· Visningar
537
Senast: sorbifolia
·
Hästhantering Hej på er buke! Vi är inne på att köpa en liten häst (typ minatyrhäst eller shettis) för körning och agility, men då vi inte haft en så...
Svar
16
· Visningar
1 233

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka