vart går grännsen för mobbing?

• Övr. Barn
  • Trådstartare Trådstartare jaha ja
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 048
J

jaha ja

Idag fick jag veta att min dotter 12 år gammal, va den enda som inte va bjuden på en klasskompis födelsedagskallas av tjejerna.

Hon fick veta av en annan kompis att det varit kallas & kom ner & grätt.

Jag som mamma vet inget värre än när jag ser mina barn må dåligt.

Hur tänker ni?

Sv: vart går grännsen för mobbing?

Nehe :(
Tråkigt att ingen ville diskutera detta.
Hade varit intressant & höra vad andra tycker, då det gjorde så väldigt ont i magen :(

Det har varit flera sådana här trådar uppe!

Sök i forumet så kommer du få ta del av allas åsikter.

Nu känner jag inte till historien bakom men rent spontant tycker inte ens jag -som annars tycker det är fånigt med den här kalashysterin- att man lämnar en utanför.
Men oftast brukar det finnas ett skäl till det och som jag har skrivit i tidigare trådar så borde väl tecken på mobbing finnas innan en ev. utebliven kalasinbjudan.

Därför är det svårt att svara på frågan om det är mobbing.
Om ett barn vanligtvis är integrerad i det sociala livet i skolan och på fritiden med kompisar, är det då mobbing att inte bli bjuden på ett enstaka kalas?

Svår fråga och jag förstår att du känner för ditt barn!

Jag tycker att sådant där är så svårt. För samtidigt som det skall vara så rättvist som möjligt så är ju inte livet sådant. Orättvisor förekommer överallt.

Men det bästa vore att kanske försiktigt fråga den andres mamma varför inte alla var bjudna. Kanske kommer det fram att det var fler som inte var bjudna.

Faktum är att jag har lite svårt för att man måste bjuda en hel klass när det kanske bara är 4-5 st man verkligen leker med.

Det är som sagt en svår balansgång. Men som sagt hör dig för lite försiktigt och se vad som verkligen hände. Är det så att bara din dotter inte blev bjuden så finns det nog lite djupare problem i klassen som kanske behöver komma fram för din kännedom.

Mvh

Tora

Liknande trådar

Övr. Barn Jag har ett stort problem, och famlar i detta själv och får ingen hjälp. Min dotter, nyligen 19 år har varit svajjig i ca tre år. Från... 2
Svar
28
· Visningar
3 937
Senast: Bullen22
·
Övr. Barn Det blir kanske ett brandtal det här, vi får se. Dottern har börjat på gymnastik. Eller mer korrekt - lek i gymnastiksal för småbarn...
Svar
18
· Visningar
2 207
Kropp & Själ Vår dotter började få ont i magen och må illa till och från i början av förskoleklass. Då som regel på morgnarna. Det slutade med att...
Svar
16
· Visningar
1 166
Senast: Asko
·
Övr. Barn Det kommer ett barn till mig och rider rätt ofta och har gjort så i drygt ett år. Barnet är 12 år och har det rätt jobbigt med en...
Svar
14
· Visningar
2 118
Senast: Ninnurur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Somna in hemma
  • Valp 2025