Vart i Jönköping finns det ridhus?

Hrannar

Trådstartare
Ska flytta till Jönköping och vill gärna veta vart alla ridhus ligger.
Jag kommer från Skärstad hållet och vill gärna kört till ett ridhus i närheten.
Hälsn
en snart "smålänning"

Sv: Vart i Jönköping finns det ridhus?

Om du kommer från Skärstad finns det ridhus i:
  • Huskvarna (Vissmålen, ridskola)
  • Tenhult (Riddersberg, Naturbruksgymnasium),
  • Jönköping (Klämmestorp, ridskola),
  • Ölmstad (ridskola, är närmast från Skärstad),
  • Gränna (Grännalogen, ridklubb utan ridskola=inte SÅ upptaget)

Det finns säkert fler, men det är dem jag kommer på just nu.

Oh tack för svar!
Då ska jag kolla upp dem i helgen!
Vet ni om något av dessa ridhus går att boka upp, så att man kan rida ensam i ridhuset?
Nu när jag ändå har er på tråden, tränare enligt Akademiskt, finns det i/ kring Jönköping ?

Vad jag vet går ridhuset i Gränna att boka. Det gör säkert de andra också, men de som har ridskola är ju upptagna på kvällar och helger. Gränna har en hemsida där det står priser och hur man bokar: www.grm.se/gbrf

Vad gäller akademiska tränare måste jag erkänna att jag inte har en aning om det finns sådana häromkring. Inget jag har hört talas om i alla fall. Men jag rider ju inte akademiskt själv så det kan ju vara därför.

Vart i Skärstad ska du flytta?

Om du kommer från Skärstad finns det ridhus i:
  • Huskvarna (Vissmålen, ridskola)
  • Tenhult (Riddersberg, Naturbruksgymnasium),
  • Jönköping (Klämmestorp, ridskola),
  • Ölmstad (ridskola, är närmast från Skärstad),
  • Gränna (Grännalogen, ridklubb utan ridskola=inte SÅ upptaget)

Det finns säkert fler, men det är dem jag kommer på just nu.

Fyller på;
  • Bankeryd (Bankeryds ridskola (dock ej att rekommendera))
  • Habo (Åtorp ej ridskola (lätt att få tider och mycket välskött))

Tenhult har ett JÄTTE stort ridhus, men jag har för mig att de är rätt dyrt att rida där.
JFK-Jönköpings Fältritt Klubb har 3 ridhus att välja mellan. Men det är det största av dem som folk bokar mest. Mellanridhuset en söndag=perfekt, inte så möe folk och lagom stort.

Ohh tack!
Jag flyttar till killen( sambo blir vi ju;) ) som bor hm hm, i skogen, mellan Skärstad och Ölmstad, kan man kanske säga.
Ska bli så spännande och så mycket att luska och försöka hitta kring Jönköping, kan säga att jag känner inte en enda hästmänniska där, än.:)

du är välkommen på kaffe och kaka anytime!

//Vica, utbildad lokalguide :bump:

Det finns inga ridhus i Småland, jag tror att han får flytta hit i stället :angel:

By the way, Chili åker till H-borg och bli ev inskriven på måndag, hon blir inte bättre, snarare sämre. Själva hästen mår bättre, men så också muggen... :cry:

//E

Grankärr i Örserum finns också men det är lite längre än Gränna logen i och för sig!

Välkommen till Småland!

:)

Tro mig, det kommer att bli väldigt jobbigt att flytta från allt man redan har:crazy:
Men jag hoppas att det kommer att ordna sig som de mesta gjort hittils!!:)

O va ledsen jag blir för din häst, men det låter som en sund tanke att låta dem i Helsingborg undersöka o behandla hästen.
Men blir det inget bra så vet jag en dam som är veterinär och som hjälpte min klasskompis häst att bli av med sin envisa mugg o rasp, men hon finns ju mer uppåt, tror det var Ulltuna, men vill du kan jag fixa nr , tror att hon kör runt lite me.

Fastän jag flyttar kommer jag att åka till Skåne ( bl.a hälsa på föräldrar)för att åka runt o jobba, så det e bara att höra av dig sen.

Håller tummarna för Chili!

Jag kontaktade Ölmstad, så det får nog bli det ridhuset.:idea:
Ska åka o kika på det i helgen, men det verkade som att ridhuset var ledigt dagtid, rätt skönt om det e så ,då kan man rida förmiddagar några dgr i veckan.

Liknande trådar

Hästmänniskan Min saknad av egen häst har åter igen kommit tillbaka, som den ofta gör. Sålde min för 5 år sedan och har sedan dess bara ridit någon... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 245
Senast: Nota
·
Anläggning Jag ska flytta o söker därmed nytt stall till min häst. Har två som jag velar mellan. Båda är lösdrift, lika långt att köra o nästan... 2
Svar
37
· Visningar
2 648
Senast: sorbifolia
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Vet att flera här har gjort det och nu står jag själv lite inför något slags bokslut. Min partner har fått en karriärmöjlighet som det...
Svar
4
· Visningar
787
Senast: grodan21
·
Hästmänniskan Hej, jag är 13 år och älskar hästar. Och jag vill Så gärna ha en egen ponny. Men jag vet inte om jag är redo för en egen ponny. Jag har...
Svar
9
· Visningar
1 236
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka