Vart i passet

cactuspower

Trådstartare
ska hästens stam stå? Är det olika beroende på vad man har för ras osv? :confused: Allt i min hästs pass står ju på lettiska så det är ju inte lätt och förstå vad de menar. Jag tror ju att hon har okänd härstamning, men det lustiga är ju att uppfödarens namn står ju i passet och jag har även träffat henne men tänkte ju inte på att fråga om hennes stam osv när jag fick tillfället i akt :smirk:

Men är det någon som vet vart i passet det ska stå så vore jag mycket tacksam.

Sv: Vart i passet

Finns ingen standrad för hur ett godkänt pass ska se ut. Bara krav på vilka uppgifter de minst ska ha. Så ja de ser olika ut för olika rasförbund och länder.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 503
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man... 2
Svar
36
· Visningar
4 454
  • Låst
Hundavel & Ras På avelsdata anges inavelsökningen som inavelsgrad. Därför kan det stå att en hund har en inavelsgrad på 0% , 3.25%, 0.02% osv fastän de... 27 28 29
Svar
573
· Visningar
29 562
Senast: Snurrfian
·
Ekonomi & Juridik Jag ska köpa en ny D-ponny till familjen, ålder 3-5 år. Letar bland connemara, new forest, sv ridponny m.fl. raser. Hur tycker ni att... 2
Svar
22
· Visningar
3 187

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka