Vart köper ni eran westernutrustning?

Lycanthrope

Trådstartare
Affärer nära er? Eller skickar ni efter från internet/kataloger?

Jag tycker det är svårt att hitta något bra ställe, som gärna har saker till mig också.

Tex skjortor osv.
Och saker till hästen.

Jag har inte hittat någon lokal butik, verkar inte finnas någon.

Hittat lite olika internetsidor men det är väldigt dyrt!

Sv: Vart köper ni eran westernutrustning?

Det har varierat väldigt och jag har köpt både via nätet och i butik men mestadels har jag köpt mina saker ute på tävlingsplatser där butiker har försäljningstält.

Jag handlar en del på Börjes, t.ex. Weavers produkter. Bor ju intill;) . Annars är det via olika nätbutiker, försäljning i samband med tävlingar o.s.v.

Jag har hört att man hittar bra grejer till bra pris i försäljningstält vid tävlingar, men jag missade ju rhc i år! Vart ska jag då köpa grejer? :eek:

Mina grejer är köpta via internet, börjes och försäljningstält :D

Jag har hört att man hittar bra grejer till bra pris i försäljningstält vid tävlingar, men jag missade ju rhc i år! Vart ska jag då köpa grejer? :eek:

Jag planerar att handla när tävlingarna är i axvall. Det är ju inte så långt dit och jag läste att dom skall ha en westerngata med prylar :) Ser att vi bor nära varandra, vart i skogen bor du? :)

Helt OT, men när är Axvalla?
Jag är ju skara-bo i vanliga fall men bor hemma i småland över sommaren för att jobba. Undras om jag hinner hem eller om de är när jag jobbar...?

Jag har handlat en hel del det senaste året då jag nyligen sadlat om till western. Jag har handlat lite på Börjes, lite på Euro Horse samt en hel del på RHC. Det enda som egentligen var billigare på EuroHorse och RHC än i internetbutikerna var en pad och mina boots, annars har det ofta varit dyrare:grin: Kom hem med benskydd från RHC, gav 800:-, kostade 600:- på nätet ord. pris... Westernutrustning ÄR dyr, men jag upplever samtidigt att det är lätt att hitta bra kvalitet, det finns inte lika många billiga kopior som man annars är van vid.

Jag köper faktiskt det mesta av privatpersoner och då oftast begagnat =) Annars köper jag ifrån internetbutiker, direkt från butik eller på tävling.

Om du går in på rha.nu så hittar du info om tävlingen, Cow & Ranch Nationals.
Den är sista helgen i juli.

delvis kl

Ang att köpa utrustning på tävlingar, finns det några fler bra sidor så man kan ta reda på när olika tävlingar är?

Ja, att det är dyrt håller jag med om, men det brukar löna sig i längden att köpa tex en pad av bra märke, ex prof choice, hellre det än nåt som blir knöligt, skaver osv, själv tycker jag Whc, el Bonanza är bra fr nätet, det går ju lika bra att ringa, o dom vet vad pratar om, o kan sin sak, inte bara vill sälja, men bäst är att shoppa loss på tävlingarna.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Vi gjorde misstaget att köpa en förlovningsring som bara var guldpläterad så den är rejält avskavd redan efter 1,5 år så vi funderar på...
Svar
18
· Visningar
1 459
Senast: Lyan
·
Övr. Barn Jag håller på att bli knäpp av allt velande och tankar och funderingar fram och tillbaka 😅 Jag har idag ett barn på 1,5år. Jag lever... 2
Svar
26
· Visningar
2 436
Senast: MiniLi
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Vet att flera här har gjort det och nu står jag själv lite inför något slags bokslut. Min partner har fått en karriärmöjlighet som det...
Svar
4
· Visningar
815
Senast: grodan21
·
Skola & Jobb Hej alla bukefalos medlemmar. Jag har tröttnat på att inte ha några mål i min karriär och att ett jobb är något man går till endast... 2
Svar
21
· Visningar
1 380

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka