vart mäter man vadvidden????

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare coscos
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 796
C

coscos

jag blir helt coco på detta!! när jag mäter mitt på vaden är det ca 35 cm. när jag mäter mina ridstövlar innuti så är det ca 37 o dom är för stora i vaden? mäter jag helt upp åt väggarna eller?? för innuti är dom 37 o utanpå 39,5 (stövlarna alltså) mysko...

jag blir tokig...

Sv: vart mäter man vadvidden????

Känns dina stövlar förstora?

När du mäter din egen vad så mäter du på det stället som är bredast, på en del är det mitt på själva vaden, på andra högre upp.

Att stöveln är tjockare utan på är ganska naturligt. ;)

Du har ju ridbyxor och eventuella knästrumpor på dig innuti stöveln och vaden svulnar faktiskt när det blir varmt i stöveln och när du varit uppe och stått och gått under dagen, som minst är dina vader på morgonen, innan vattnet i kroppen hamnar i nedre delen av kroppen.

Sv: vart mäter man vadvidden????

ok... dom jag har nu är stora... dom sitter ok när jag har tjocka ridbyxer+strumpor upp till knäna..

sucka...

Liknande trådar

Utrustning Har precis mätt mina vader då dom inte fick plats i de gamla ridstövlarna som togs fram ur förrådet. Landar på 37 cm. Inser att det... 2
Svar
21
· Visningar
1 341
Senast: Ketrawzc
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 847
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Jag har haft problem med att det kryper och rycker i benen på kvällar och nätter sedan jag brände ut mig i våras. Det blev än värre när... 2
Svar
23
· Visningar
1 163
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
651
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka