Vart måttbeställa chaps?

PrittePuff

Trådstartare
Jag letar efter något ställe där dom kan göra chaps till folk med anorlunda kroppsform.
Helst i sverige.
Jag har letat efter chaps till mig en tid nu men inte hittat några som kan passa. Jag har korta och tjocka ben.
Det måste finna fler med detta problem... :p

Sv: Vart måttbeställa chaps?

En liten fråga till...
Ska man ha mocka eller nappa?
Jag vet ju skillnaden garvningstekniskt. Men om man tänker Westen mässigt ska man ha nappa eller mocka?
Mocka är väl stelare men mer hållbart.
Är nappa för tunnt? Är det större risk att ett par nappa chaps går sönder än ett par mocka chaps?

Till tävling tycker jag att det är snyggast med mocka.
Till vardags kanske det är mer praktiskt med nappa?

Mocka absolut! Nappa är ju fult :devil:

okej, jag tyckte på bild att nappa var snyggast, men när jag sitter här med provlappar så vet jag inte.

Är det nappa som är hållbarast eller mocka?
jag kanske inte bara ska rida i dom utan kanske verkar lite hästar med dom och vill inte råka skära sönder dom... :crazy:
Eller man kanske inte ska ha chaps då? En del har ju det och det verkar smart... ;)

Precis som johennea säger
De kanske är lite dyrare men de passar då dig precis och coola som få!

Jag tror ju verkligen inte att det är en så bra ide att verka häst osv i sånna chaps!!! Det finns ju speciella chaps för det ändamålet i betydligt tjockare material, å varför i hela friden förstöra ett par såpass dyra måttbeställda chaps med det???

Jag skrev ju inte att jag vet hur jag ska göra ang verkningen och chaps, Och när jag har denna kroppsformen så kommer jag vara tvungen att mått beställa oavsätt vad jag ska använda dom till.

Men vilket material är hållbarast? Mocka eller nappa?

Jag skulle tippa på att mocka är hållbarast, det är ju ganska slitstarkt material..

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi För flera år sen pratade jag med SBAB och fick reda på att man bara kan få bolån på bostad med vattentoalett. Jag tänker ev börja leta... 2
Svar
36
· Visningar
2 004
Senast: cassiopeja
·
R
Hundträning Jag har insett att jag behöver skaffa mig något mer ordentligt till hundpromenader och -träning. Jag har i nuläget någon relativt billig...
Svar
10
· Visningar
584
Senast: Rumpnissen
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 937
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka