Vart ska jag och barnen åka?

Lite tips i Stockholm (du kan ha fått några redan):
- Skansen 😊. Supermysigt tycker jag. Har man tanke på att åka dit mer än en gång under ett år så rekommenderas årskort. Med årskort får man även 10% rabatt på nästan allt inne på skansen. Är ju både en djurpark med både stora djur samt barnens lilla djurpark, stort akvarium med apor som går fritt, samt har "lådbilar", farfarsbilar samt ett litet tivoli.
- Junibacken
- Hammarbybacken har en del "fartfyllda" sommaraktiviteter för barn (och även för äventyrslystna vuxna)
- Mulle Mecks Lekpark. Mina brorsbarn, 3 och 6 år, var där i förrgår och uppskattade det :).

För lekparker sök på parklek vid tex Google maps. Finns flera bra inne i stan i Stockholm.
 
Senast ändrad:
Lite tips i Stockholm (du kan ha fått några redan):
- Skansen 😊. Supermysigt tycker jag. Har man tanke på att åka dit mer än en gång under ett år så rekommenderas årskort. Med årskort får man även 10% rabatt på nästan allt inne på skansen. Är ju både en djurpark med både stora djur samt barnens lilla djurpark, stort akvarium med apor som går fritt, samt har "lådbilar", farfarsbilar samt ett litet tivoli.
- Junibacken
- Hammarbybacken har en del "fartfyllda" sommaraktiviteter för barn (och även för äventyrslystna vuxna)
- Mulle Mecks Lekpark. Mina brorsbarn, 3 och 6 år, var där i förrgår och uppskattade det :).

För lekparker sök på parklek vid tex Google maps. Finns flera bra inne i stan i Stockholm.
Tack! Skansen och Junibacken blir det nog, ska spana in Mulle Mecks lekpark också! Vi har gillat alla böcker om Mulle Meck :)
 
Någon som sitter på ett bra tips på barnvänliga cafeer och matställen utöver typ hamburgerkedjor? Vi gillar att fika men barnen har ju spring i benen så ställen med lekhörnor/etc så att jag hinner dricka upp kaffet vore fint :D
 

Liknande trådar

Småbarn Vi har en son på 2, 5 år som inte kan vara stilla och så har han varit typ från han var bebis. Han har nog aldrig suttit helt still mer...
2
Svar
32
· Visningar
8 214
Senast: Amha
·
Skola & Jobb Nu är jag verkligen rådvill och önskar få lite input. Jag har ett vuxet barn (20 år) som alltid har haft väldigt lätt för sig i skolan...
8 9 10
Svar
196
· Visningar
15 372
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Bra hörlurar
  • Burkfisk

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp