• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Asterix
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 914
A

Asterix

Satt och fundrade nu på när jag blir av med ponnyn och går över till storhäst, var ska jag göra av alla saker jag har ?
Vad har ni gjort med era? Vissa saker lär ju passa, men det som inte gör? Sålde ni allt eller ligger det och skräpar?
Så, vad gjorde ni med erat?

Sv: Vart ?

Jag har nyss bytt häst och har enorma mängder prylar.

Jag tänker vänta och se (hon är bara 2 år) vilka saker som passar, typ bett, träns och sadlar och sedan sälja resten i bekantskapskretsen och på Tradera.

Men det som inte passar (täckena kommer högst troligt att inte passa) kommer jag att göra mig av med så fort det bara går, man vill ju få lite pengar att köpa nytt för...:angel:

Okej... dessvärre är de ju bara på foder jg har honom.

Asterix skrev:
Satt och fundrade nu på när jag blir av med ponnyn och går över till storhäst, var ska jag göra av alla saker jag har ?
Vad har ni gjort med era? Vissa saker lär ju passa, men det som inte gör? Sålde ni allt eller ligger det och skräpar?
Så, vad gjorde ni med erat?

I häst värden kan man alltid få nytta av saker och ting, jag tycker det är dumt att sälja eller kasta bort, offtast får man endå inte igen dom pengarna man lagt ut och likande, jag har haft 10 ponnyer och har nu köpt min första stora häst, jag har haft väldanbs tur för den stora hästen kan ha nästan alla grejer som jag haft till ponyerna, så mkt kan jag annvända nu också :) sen så är det alltid bra att ha grejer man vet alrig när dom kan behövasm hemma hos oss stor det flera stora lådor med häst utrustning :D

Numer har jag lärt mig vikten av att spara...
Vi skickade med och sålde alla våra D-ponny grejen när lillsyrran sålde ponnyn. Då red jag redan stor häst och vi skulle ju inte ha ponny igen:smirk: . MEN efter något år så behövde jag avliva min gamle läromästare, så jag köpte en ny häst och det blev en ngt mindre häst än jag väntat mig... Så nu är jag där igen och köper utrustning i d-ponny storlek:p

Jag har kunnat använda mycket, hade också en foderponny. Som blev såld men gav inte med nåt av mina grejer. Har kvar allt men vissa saker funderar jag verkligen vad jag ska göra av dom. Har inget utrymme för dom direkt heller.

hade två yngre systrar somred ponny som toggrejjerna,i sista änden slutade det med att mnsta systern togd-ponnyn också:p

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 491
Senast: Edla
·
Hemmet Jag och min make bor på en gård och vi trivs jättebra här men finns vissa saker som vi hade kunnat vara utan. Vi har alltså inga...
Svar
14
· Visningar
893
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Dressyr Min häst har en tendens att börja tugga på bettet (läs öppna och stänga munnen) när han tycker att saker är jobbigt/han tar i. Det...
Svar
9
· Visningar
568
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka