Bukefalos 28 år!

våtrumstapet

wtf

Trådstartare
en kompis håller på å rusta sitt badrum och ska ha våtrumstapet på golv å väggar. bläddrade lite i katalogen med prover och det slog mig att det är sjukt vad fula dom är! :eek:

det är spräckliga historier och gräsliga mönster och färger :crazy:
finns det inga enfärgade?! utan flammor i färgen, så att det ser ut som att det är svampat *uähh*

hänger inte trenden med i våtrumsvärlden?
iofs fanns det ETT golv som jag tyckte var lite fränt, det såg ut som trägolv med ganska breda springor :p
 
Sv: våtrumstapet

Ja, vi är i stort behov av att renovera vårt ena badrum men det är ju inte lätt att välja vad som ska klistras upp på väggarna. Det är som att välja mellan pest eller kolera. Har faktiskt kunnat välja ett golv, men ingen tapet.

En sak till som är urbota dum är att tapeten man väljer ska kompletteras med en bård som täcker väggen högst upp. Dessa bårder finns ju då "matchade" till tapeterna. Tyvärr är de inte i samma färg som tapeten och det verkar som att det måste vara massa krusiduller.

Minns i mammas gamla badrum. Där var tapeten ljusgul med mönster och bården vit med samma mönster. Det var så jag trodde de tagit fel på nåt vis men nu har jag förstått att det ska vara så.

Jag hoppas det snart kommer nån ny kollektion där det finns nåt som passar mig. Jag vill ha nåt stilrent i en ljus färg utan blommor eller några snygga löv. Och en bård i SAMMA färg utan massa lullull.
 
Sv: våtrumstapet

Vi la in ett mörkgrått "klinkersgolv" när vi renoverade badrummet (av våtrummsmatta såklart...;)) Det blev jättesnyggt och ser verklighets troget ut med urgröpta spår för "fogarna", Har dock sett detta golv som billigare kopia och det va inte snyggt... Vi kaklade väggarna så det problemet slapp vi...
 
Sv: våtrumstapet

Jag måste få fråga varifrån eran "klinkersmatta" kom. När la ni in den?
 
Sv: våtrumstapet

Vi köpte den på "stuvbutiken" i karlstad i våras, kommer tyvärr inte ihåg va märket hette...
 
Sv: våtrumstapet

har för mig att agapi här på buke har en snygg våtrumstapet, breda liggande ränder i ljusgrått å vitt. det skulle jag kunna tänka mig!

where are you agapiiiii? :p
 
Sv: våtrumstapet

När vi gjorde om vårat toa/duschrum valde vi en våtrumsmatta som var halkskyddad, fast det syns inte att den är det och när vi valde den viste vi inte att det var en sån matta utan gick bara på vad vi tyckte var snyggt. Mattläggaren som lag in den sa att de kallade den för pensionärsmattan.

Vi valde en i riktigt blyertsgrå på gränsen till svart och på väggarna en ljusare grå-vit tapet. Inga krusiduller, bårder eller sånt bara stilrent och enkelt. Vi är supernöjda och besökare brukar tycka att det är jättesnyggt.
 
Sv: våtrumstapet

iofs fanns det ETT golv som jag tyckte var lite fränt, det såg ut som trägolv med ganska breda springor :p



Den mattan har vi i vårat badrum. På väggarna satte vi fiskbensmönstrad vävtapet som vi målade ljust gråbeige. I duschdelen satte vi ljusbeige "spräckligt" kakel. Skåp och hyllor är svartbruna. Hittills är det ingen som sagt att det är fult..:)
 
Sv: våtrumstapet

I vårat badrum är det randigt som hos Agapi fast i beige inte grått :) Det är den enda kollektionen vi gillat... förra huset satte vi in enfärgat, mörkgrått golv och ljusgråa väggar, blev helt okej :)
 
Sv: våtrumstapet

Här är jag! :D

Såhär ser vår tapet ut:
BildH1577.jpg

BildH1582.jpg


Golvet är svart men med lite "skimmer" i. Låter skitfult, men det är det inte :D
 
Sv: våtrumstapet

Ser ju fint ut!

Vad jag kan se har ni ingen bård upp till eller har ni det? Varifrån kom eran tapet?
 
Sv: våtrumstapet

Nope, ingen bård upptill.
Vet tyvärr inte vad det är för märke på den, den var där när vi flyttade in. Filiduttan kanske vet? :)
 
Sv: våtrumstapet

Vi skippade helt enkelt bården, och lät dem sätta mattan på andra ledden i stället. Det blir några fler skarvar, men dessa planerades till "ofarliga" väggar utan vatten. I höst fyller badrummet tio år, och mattan är väldigt fräsch fortfarande.

Väggarna är svagt marmorerad i ljusbeige, med en något mörkare matta. Till det vitlaserade snickerier. Går att matcha med vilken färg som helst, och jag är nöjd även om jag hade stora kval innan.
 
Sv: våtrumstapet

Lägger in ett par bilder som jag såg att jag hade redan. Man ser kanske inte så bra på dem, men golvet är mörkt blyertsgrå och väggarna är ljusgrå/vita. Taket är en slags våtrumsväv som är målad kritvit.





 
Sv: våtrumstapet

Trodde inte de gick med på att sätta mattan så nuförtiden, men det kanske går med övertalning... Han som vi snackat med föreslog inte att göra så trots att jag beklagade mig väldigt mycket över bårderna. Det skulle ju gå att välja tapet, men med de "matchande" bårderna till blir det omöjligt.

När jag tänker på det så är våran dusch nog för stor för det. En skarv i duschen verkar inte bra.
 
Sv: våtrumstapet

Klart att det går! Men dom vill inte ... Just för att det är lättare med bård och framför allt för att minska antalet skarvar - vilket ju är en risk för vattenskador. Men skam den som ger sig ... ;)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp