Vätska ur juvret?

Rumpnissen

Trådstartare
Under visitationen idag upptäckte jag att det droppade vätska ur juvret på ponnyn. (Heter det juver på hästar? Kommer inte på något annat ord... :confused: ) Jag kunde "mjölka" ur ca en halv matsked ur varje spene, ibland var det genomskinligt och ibland nästan gult. Jag har haft henne i snart fem år och har aldrig märkt av detta förut. Hon är inte dräktig och har inte haft föl på fem år.

Är det normalt?
Har inte varit med om det tidigare någonsin och jag anser mig ändå har hållt på väldigt mycket med hästar. (Fasst idag har börjat tvivla ;) )

Sv: Vätska ur juvret?

Häxmjölk? Finns hos oss människor också.

Ett sto jag vet går också att "mjölka", mycket mer än din och det är 3-4 år sen hon hade föl.

Liknande trådar

Avel Asså jag behöver hjälp😰 Jag fick hem ett 4 årigt sto för tre månader sedan. Dom som importerade henne från Frankrike fem dagar innan vi...
Svar
16
· Visningar
3 257
Senast: Moa092
·
Avel Nu väntar vi på djurambulansen som ska ta vårt avelssto till Helsingborg. Högdräktig med beräknad fölning fredag. Juver som börjat... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
12 033
Senast: phie
·
Avel Hej, jag har ett shettissto som gick på fribetäckning maj-september förra året. En anledning till att hon fick gå kvar så länge var att...
Svar
8
· Visningar
3 310
Senast: Zuzzi
·
C
Hästvård Jag har ett sto, som aldrig har haft föl och är 19 år, nu har hennes ena juver/spene/bröst (vet inte vad jag ska kalla det :angel: )...
Svar
12
· Visningar
4 956
Senast: Lindon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • Bygga om altan
  • Lekstuga

Hund, Katt, Andra Djur