• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Sacramento_Song
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 626
S

Sacramento_Song

Hur mycket dricker en häst på ett dygn på ett ungefär? :confused:

I genomsnitt ca 20 liter.

Men beroende på ras, väderlek och arbete så kan det variera från allt mellan 10 liter till uppemot 40 liter per dag.

Min häst dricker ca 30 liter inne ute vet jag inte ..där har dom bad kar och det går ca ett badkar om dan.
Men mellan 20 till 60 skulle jag nog tippa på.Beror lite på om den har vatten kopp eller hink.

Jag e inte helt säker men jag e för mig att en häst bör få i sig ca 60 liter vatten.(en stor häst på ca 165)

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Fri tillgång till friskt vatten är en av de viktigaste faktorerna för en hästs hälsa och välmående. Brist på rent vatten kan leda till...
Svar
2
· Visningar
253
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Har inte haft anledning att titta närmare på sådana produkter förut, men om nu kylning blir ett regelbundet inslag i min och hästens...
Svar
7
· Visningar
410
Senast: MiniLi
·
Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
438
Senast: Malva1978
·
Hästvård Hej! Vi fick hem ett fullblodssto i somras, och har väl ändå upplevt henne som småbrunstig sen dess. Hon går i hage med två äldre...
Svar
2
· Visningar
394
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka