Vattenbaljor

H

hugo

Jag har en liten underlig fråga. Vet någon var man kan få tag på så kallade zinkbaljor. Var väldigt vanliga förr i tiden att ha vatten i till djuren. Jag är ute efter några mellan 60-120 liter. De är perfekta att ha till hästarna ute i hagen för vatten. lagom lätta och lagom tunga. :)

Sv: Vattenbaljor

hugo skrev:
Jag har en liten underlig fråga. Vet någon var man kan få tag på så kallade zinkbaljor. Var väldigt vanliga förr i tiden att ha vatten i till djuren. Jag är ute efter några mellan 60-120 liter. De är perfekta att ha till hästarna ute i hagen för vatten. lagom lätta och lagom tunga. :)

Granngården har här iaf, men de kostar en förmögenhet =/

/Alexandra - som har en 60 liters zinkbalja ute på betet ;)

Sv: Vattenbaljor

Vi har svarta "slaktbaljor" till hästarna att ha vatten i .De är i hårdplast och väldigt hållbara och lätta.Finns på Lantmännen tror jag.
Hade badkar innan men de blir så rostiga efter ett tag och så är de så tunga och åbäkiga att flytta.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Jag har alltid väntat med granköpet tills ett par dagar innan julafton. Men förra året var bugdetgranarna slut nästan överallt, och det...
Svar
1
· Visningar
453
Senast: zassoo
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 724
Senast: Ceta
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 491
Senast: Edla
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 879
Senast: 13579vas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka