Bukefalos 28 år!

Vattenboots

M

Melgibson

Köpte ett par för någon vecka sedan..
Någon som har erfaranhet av dessa?

Är en boots där utsidan ser ut som ytan på ett täcke, insidan är skikt av ull (?) som ska läggas i blöt sedan sättas på som ett par vanliga boots..
 
Sv: Vattenboots

Köpte ett par för någon vecka sedan..
Någon som har erfaranhet av dessa?

Är en boots där utsidan ser ut som ytan på ett täcke, insidan är skikt av ull (?) som ska läggas i blöt sedan sättas på som ett par vanliga boots..

Vet inte alls om det är samma sak men för många år sedan när hovarna var knastertorra på den häst jag hade då, köpte jag boots för att "dränka" hovarna under natten eller ett par timmar. Dessa fick ligga i vatten en stund. Funkade bra för det ändamålet men det här kanske är något helt annat.....
 
Sv: Vattenboots

Det låter som samma.. :)
Ska fotta dom idag, lägga in en bild så kanske du känner igen dom!
 
Sv: Vattenboots

kan du inte skicka ett pm på vart man kan köpa dessa.. min häst brukar få lite torra hovar nu på sommaren och nu står jag inakoderad därför kan jag ju inte precis grävat ett "hovbad" som jag hadde innan när vi hade hästarna hemma. :p
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en katt med extremt problematisk päls. Hon är korthårig, men med sjuka mängder ulligt underhår och hon fäller minst 8 av 12...
Svar
16
· Visningar
934
Senast: Hoarfrost
·
Hästvård Jag har läst en hel del annonser för stallplats senaste tiden och frasen i rubriken är väldigt vanlig. Men betyder det att man lägger...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 819
Senast: Apollo 13
·
Hästvård Blodklump i bajs Hej! Undrar om någon varit med om liknande. För cirka 6v sedan fick min nordsvensk hästinfluensa vaccin och det drog...
Svar
3
· Visningar
1 039
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej! Jag börjar från början, I början av april blev min häst halt, åkte till kliniken en vecka senare ( hade ingen tidigare tid ledig)...
Svar
10
· Visningar
2 372
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp