vattengympa/gravid vattengympa?

lillasnuttan

Trådstartare
Vad är det för skillnad på vanlig vattengympa och vattengympa för gravida? Jag har googlat lite idag och det finns ett stort utbud av båda där jag bor, men vattengympa för gravida kostar mer än dubbelt så mycket. Så nu undrar jag om någon vet skillnaden?!
 
Sv: vattengympa/gravid vattengympa?

Jag gick på vanlig och frågade instruktören innan om det var någon rörelse jag borde undvika vilket det inte var på hennes pass. Dubbelt så dyrt är allt som börjar på "mamma" / "gravid" ....
 
Sv: vattengympa/gravid vattengympa?

Jag gick på gravid-vattengympa och vi hade en barnmorska som ledde passen som också hade en förlossningsförbererande del vid varje tillfälle. Vi fick bl.a. gå igenom olika avslappningsövningar, profylax osv. och jag tyckte det var kanon! Vi hade också en del övningar som var en övning för hur man kunde röra sig under just förlossningen. Dessutom tyckte jag det var kul att träffa fler blivande mammor.
 
Sv: vattengympa/gravid vattengympa?

Jag antar att det är övningar som skiljer. Vissa övningar är ju inte lämpliga för gravida. Vissa övningar är öht inte lämpliga för kvinnor som fött barn, t ex bredbenta hoppövningar. Om det är värt pengarna eller inte, då skulle jag nog titta på instruktörens kompetens och utbildning faktiskt.
 
Sv: vattengympa/gravid vattengympa?

Har du någon mer info om att bredbenta övningarna inte lämpliga för kvinnor som fött barn? Jag har läst på flera forum att t.ex. svikthopp ska undvikas efter graviditet, men har inte hittat någon mer utförlig info om detta och hur farligt det är.
 
Sv: vattengympa/gravid vattengympa?

Det kanske blir dyrare för att de inte får plats med lika många i poolen?? :idea:
 
Sv: vattengympa/gravid vattengympa?

Jag antar att det är övningar som skiljer. Vissa övningar är ju inte lämpliga för gravida. Vissa övningar är öht inte lämpliga för kvinnor som fött barn, t ex bredbenta hoppövningar. Om det är värt pengarna eller inte, då skulle jag nog titta på instruktörens kompetens och utbildning faktiskt.

Varför har man då bredbenta hoppövningar öht när majoriteten av vuxna kvinnor har fött barn :confused:

Funkar inte kroppen som vanligt när man är gravid, att känns det bra så är det antagligen okej och gör det ont så är det inte bra?
 
Sv: vattengympa/gravid vattengympa?

Just det att vara med andra gravida kan nog bara bra då kanske man känner sig mindre stor och behöver inte skämmas lika mycket för det dåliga flåset jag fått;)
 
Sv: vattengympa/gravid vattengympa?

Ja, det klart att man kanske gör lite olika övningar, jag tänkte att när man var i vatten så kanske det inte spelade så stor roll;)

Jag har inget emot att betala, men om jag kan betala 800 för 11 gånger vanlig och 1990 för 8 gånger gravidgympa och det skulle vara samma sak så känns det lite onödigt...
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Hjälp mig. Ge mig pepp. Slå mig i huvudet. Jag har precis plussat med barn nr 3 helt oplanerat :crazy: Har en 7-åring och en 3-åring och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 203
Senast: Inte_Ung
·
Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 034
Senast: gulakatten
·
Gravid - 1år Gammal användare, men anonymt nytt konto... Komplicerat är väl en enkel förklaring av situationen jag själv satt mig i, och jag vet inte...
Svar
9
· Visningar
1 681
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 618
Senast: Nixehen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Häst
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp