Vattenkar?

Hera

Trådstartare
Någon som har tips på vattenkar att ha i boxen?
Som rymmer mer vatten än vanliga hinkar...
Den får ju inte vara för himla stor. Jag vill inte ha hinkar på väggen mer nu efter att ha sytt i hop unghästen inatt pga att hon lyckats fastna.

Jag har en "lingontunna" till den ena hästen.

Sv: Vattenkar?

Har en tunna som rymmer, va kan det vara, 60-75 l. Finns på typ odal/granngården/naturnära för runt 60-90 kr. Den är i svart plast, mjuk så hon inte kan skada sig på den =)

Det finns sånna där fyrkantiga och även runda tunnor i plast som man kan köpa på en del hästaffärer (t.ex. Granngården) på t.ex.
K-rauta och liknande affärer, där är dessa mycket billigare !

varför inte köpa en relativt stor plastfoderkrubba o en sån där gra avlång liten sak man sätter i så det kommer vatten, glömt bort namnet men heter något som slutar med tös. Vi har det i alla våra hagar och i min hästs box, hästen dricker då lika mkt som den gör ur hink o hästen behöver ej trycka någon stans, vattnet kommer ju automatiskt

Jag har en rund balja med handtag som är jättemjuk, har haft den i flera år och den verkar tåla det mesta.....du skulle nog kunna köra över den med traktorn...:rofl:
Kostar under 100 kronor och jag har köpt mina på Eko:-
Tål att stå ute på vintern oxå utan att spricka när allt vatten fryser.

Jag köpte ett gäng murarbaljor på Harald Nyborg, tror jag gav typ 170 kr för 3 st 90-liters baljor. Finns ju flera storlekar, tror 90 l var dom största. Tycker att dom e superbra! För jag hade problem med att ena hästen envisades med att välta och sparka fotboll med den gamla hinken men denna rubbar hon inte..

Fanns nog fyrkantiga el avlånga kar oxå där om jag inte minns fel. Murarbaljorna tål det mesta dessutom.

Liknande trådar

Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 737
Senast: Edla
·
Foder & Strö Hur ser era hästars dagar ut vad gäller fodertider och upplägg? Det är januari, kallt och vi har haft kolikkänning i stallet. Tankarna... 3 4 5
Svar
91
· Visningar
6 290
Senast: lundsbo
·
Utrustning Jag har haft vanliga hederliga snösulor på alla hästarna jag ägt sedan mitten på 90-talet och det har alltid fungerat klockrent, tills...
Svar
14
· Visningar
930
Senast: Bison
·
Anläggning Vår ena hage gränsar mot en granne som fått problem med vildsvin på sin tomt. Nu har han köpt ett klent plastnät som han hägnat lite...
Svar
7
· Visningar
1 021
Senast: Seabaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka