Vattenpelare

Lipica

Trådstartare
Hur stor skillnad upplever ni att det är på olika vattenpelare på täcken? De festa verkar ha 3000, är det ens nån mening att köpa täcken som bara har 2000 om hästen går ute oavsett väder?

Sv: Vattenpelare

jag har inte ens en aning om var man kollar vad täcket har för vattenpelare... Kan du upplysa en novis?

I mitt tycke -nej.

vattenpelare 3000 är standard och minimum för vad jag anser vara ett hållbart utetäcke. 2000 börjar ofelbart läcka otroligt mycket snabbare, dvs det står inte emot en dags ösregn på långa vägar.

jag har inte ens en aning om var man kollar vad täcket har för vattenpelare... Kan du upplysa en novis?

Det brukar stå i täckesinfon, ungefär som när det står hur mycket fyllning täcket har eller vilken typ av andasfunktion.

I mitt tycke -nej.

vattenpelare 3000 är standard och minimum för vad jag anser vara ett hållbart utetäcke. 2000 börjar ofelbart läcka otroligt mycket snabbare, dvs det står inte emot en dags ösregn på långa vägar.

Nej, det var det jag misstänkte. Tack för svaret!

Är det vanligt med vattenpelare högre än 3000? Kan inte minnas att jag har sett det någonstans.

aldrig sett högre heller. jag gissar att gör man det tätare förlorar man andasfunktion.det blir typ galon täcke av det hela.

Liknande trådar

Utrustning Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 495
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Hej! Närmar mig nu min första vinter med transport och funderar på det här med broddar. Jag har ett Fautras och jag misstänker att den...
Svar
4
· Visningar
455
Senast: Anna-Bella
·
Utrustning Ett av Eikars Amigotäcken har börjat ta in en del vatten på rumpan efter att jag varit tvungen att tvätta det (med täckestvättmedel) i... 2
Svar
27
· Visningar
1 828
Utrustning Hej hej! Jag rider en ridtravare som fungerar superbra på hackamore men när han har ett bett (tredelat tränsbett) i munnen blir han... 2
Svar
33
· Visningar
1 294
Senast: sweep
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Bildtråd
  • Atletix