Växer hon mer?

• Träning
  • Trådstartare Trådstartare Sara87
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 867
S

Sara87

Har ett fullblodssto på 2 år, hon är ca 161 cm nu. Kommer hon att växa mer?
Vet att fullblod är avlade för att vara färdiga när de är två så de ska kunna tävla, men gäller det bara "färdig i kroppen"? eller även på höjden?

Flytta tråden om den ligger fel.

Sv: Växer hon mer?

*puttar lite*

Finns de ingen på hela buke som har haft en fullblodsunghäst?
;):p

Jag har haft massor av fullblods unghästar och visst kan din häst växa mera!!
Ofta "stannar" fullbloden i växten när de sätts i galoppträning och det är inte ovanligt att hästar som tas ur träning lägger på sig ett par cm även om de har hunnit bli 5-6 år.

Oja, hon kan dra iväg säkert 5 cm till, många hästar stannar av och drar sen iväg senare. De växer ofta till 5 års ålder men ibland till de är 7... Så oroa dig inte för mycket!

Det är väldigt individuellt från häst till häst och under vilkaa förhållanden som hästen vuxit upp. Så utan att veta mer blir svaret både ja och nej. Hon kan vara i det närmaste färdig vuxen och hon kan växa mycket till.

åh vad skönt! är själv 175 så man hoppas ju på ett par centimeter till!

Tack så mkt för svaren!:bow::bow:

hej ja hon kommer nog att växa mer . men som någon sa så kan dom sluta att växa . jag har ett sto som blev hårt tränat som 1 åring som´jag senare köpte som 2 åring för att själv ha henne till galopp hon blev inte stor men vann 2st lopp i min träning .

Liknande trådar

Ridning Hej. Har ett fullblods sto som är föredetta galoppör. Tävlades i 3 år i tidig ålder men sen inte riden på ca 8 år. Köpte henne av... 2
Svar
36
· Visningar
3 102
Senast: Badger
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
635
Hundträning Jag funderar mycket just nu. Jag har bestämt att alltid ha 2 hundar. Jag har trivts med det men bestämt att inte skaffa mer pälsvård för...
Svar
13
· Visningar
827
Senast: Lillefrun
·
Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i... 6 7 8
Svar
147
· Visningar
17 221

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka