Smurfoff

Trådstartare
Ni som brukar vaxa er hur länge håller det innan ni måste göra de igen?

Jag har en otrolig hårväxt.. och ju mer jag rakar ju mer hår får jag. Måste i princip raka mig varann dag för det inte ska vara stubb och jag får röda prickar och huden blir irriterad. Har vaxat några ggr och får mindre hårväxt! Så nu försöker jag undvika att raka benen och bikini. Armhålorna rakar jag några ggr i veckan.

Nu till min fråga. Vad kostar de ca? Jag är ganska snål vill inte betala mer än 500 kr. Har vaxat med hemma vax på benen och det har funkat bra men gör så satans ont. Hört det ska vara skonsammare på salong.

Sen vill jag göra braziansk vaxning. Har gjort de en gång i mitt liv. Och vill göra de igen för jag får sånna utslag när jag rakar. Men hur långt ska håret va? Antar man måste ansa om man är för hårig?
 
Sv: Vaxning

Jag vaxar mig brasilianskt på salong, ungefär var 4-5 vecka så har det vuxit ut till lagom längd igen. Håret måste vara minst 4 mm långt.

På min salong kostar det 550:- för brasiliansk, och 750:- om man vill göra halva benen samtidigt, dom är riktigt proffsiga och duktiga. :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej vänner! Kort version: Har ni något tips på en epilator att använda på underlivet? Lång version: Jag vill ta bort allt hår från...
4 5 6
Svar
117
· Visningar
9 114
Senast: Thaliaste
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 518
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
10 155
Senast: SiZo
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 684
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp