Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Grattis! Vad skönt! Var du med? Här har inget hänt utom att hon har ett bamsejuver dygnet om nu, det går inte tillbaka på dan längre. Så jag fortsätter stiga upp på nätterna lite till...Men oj vad man blir trött
Tack! Jag var med. Jag anser att när jag inte längre kan vaka till 100% på mina föl så ska jag inte betäcka stona. Så mycket kan gå fel och då är det bra att vara där.
Visst blir man trött! Jag vakade 8 nätter, låg i en solstol med sovsäck i hagen.
Skönta att det är över för din del. Nu börjas det igen för mig. 2 ston kvar och det ena har sprängfyllt juver, ägghållare i rumpan och slapp och börjar bli svullen i vulvan. Förra året fick vi dra ut fölet och flaskmata i 1 dygn så jag kommer att bo i stallet i natt. Har dömt hopptävling idag och imorgon så ska jag skriva till dressyrdomaren. gäsp vad jag kommer att vara pigg.....
I natt kom föl 3 av 4. Ett stoföl pigg osh snabb på benen och till mjölkbanken. 1 vaknatt!!!! Underbart, nu stundar bara ett sto kvar att föla, beräknat till helgen.
Hästnyheter Nu på sommaren är hästens parasiter som mest aktiva. Masklarverna vaknar upp på våren och vill med hjälp av hästarna föröka sig på betet...
Trädgård & Växter Men just att ingenting kommit upp. Kollade skyltarna och det ska vara vårlök, morot, rödbeta också.
Men jag ska nog testa så en omgång...