Jo, allt deras är glutenfritt numera.Är inte mycket av anammas grejer glutenfria?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jo, allt deras är glutenfritt numera.Är inte mycket av anammas grejer glutenfria?
Aha, jag köper sällan sånt. Men Anamma som sagt, de har ju mycket produkter och jag gillar flera av dem. Oumph är ju populärt, vet inte om allt är glutenfritt där men en del i alla fall.Jag menade typ som veganska korvar, köttbullar, biffas osv som man kan köpa. dom innehåller gluten nästan allihopa.
Jag äter naturligt glutenfritt (använder dock havre) och växtbaserat istället för mejeri. Inte heller socker eller kött äter jag. Gör detta för hälsan och har märkt stor skillnad. Tycker att oprocessat är bäst men kan ibland använda ägg och get- eller fårost som är lättare för kroppen att spjälka. Undviker sojaprodukter oftast.Jag märker att jag mår bättre både fysiskt och psykiskt när jag äter en mer växtbaserad kost. Funderingarna går i att sluta äta kött och mjölkprodukter helt men jag behöver inspiration på enkla lättare maträtter att slänga ihop utan sådär 200 ingredienser och som faktiskt smakar gott. När jag googlar runt hittar jag en hel del men det är maträtter med många ingredienser och tar lång tid att laga . Jag är dessutom glutenintolerant vilket krånglar till allt ytterligare och får mig att tappa motivationen
. Man kan så klart göra sallader i det oändliga och slänga in rotfrukter/grönsaker i ugnen oxå men sen då?
![]()