Sv: Vem har ansvaret? Stöld!
Idag när jag var i stallet för att tvätta av boxen hade mina saker som försvunnit helt plötsligt hoppat ner i en påse som stod på sadelpaden som också vart försvunnen...Även en sak som jag inte berättat var försvunnen fanns i påsen...Dock saknades en sak men men... bättre att få tillbaka de flesta sakerna än inget alls!
*kl*
Upptäckte för några dagar sen att jag blivit av med lite av mina hästsaker.
Tog hem hästen i slutet av maj så hon kunde gå på vår bit mark här, meningen var att hon skulle tillbaka till stallet efter en 4-6 veckor så därför lät jag sakerna vara kvar i stallet, men planerna ändrades och hästen lånades ut som sällskap till en annan häst på bete och där e hon kvar.
Samtidigt skickade stallägaren och undra om vi kom tillbaka till hösten och jag svara nej för hästen skulle säljas till hösten så jag åkte och hämta sakerna och skulle städa ur boxen för 1 vecka sen, väl hemma upptäcker jag att saker för över 600kr försvunnit och messar stallägaren som svara att ingen rotat bland mina saker eller tagit något.
Märkligt tycker jag då jag tyckte det var rörigare i min låda än den var när jag lämnade den.
Sakerna som försvunnit är typ sårvårds saker som jodopaxgel, "klisterlindor", steril-intex och lite annat.
Men jag har mina misstankar om snorungarna i stallet, den ena inackordering som jag och den andra medryttare till stallägarens ena häst.
Lär väl inte få se sakerna...men sur e man!
Idag när jag var i stallet för att tvätta av boxen hade mina saker som försvunnit helt plötsligt hoppat ner i en påse som stod på sadelpaden som också vart försvunnen...Även en sak som jag inte berättat var försvunnen fanns i påsen...Dock saknades en sak men men... bättre att få tillbaka de flesta sakerna än inget alls!