Vem ska hålla min älskning?

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Silly
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 123
  • Visningar Visningar 10 098
Sv: Vem ska hålla min älskning?

Tack för omtanken, blev alldeles rörd när jag läste..

Har pållan kvar fortfarande. Har inte fått något besked från försäkringsbolaget, och alla säger hela tiden "Det är ju ingen brådska" för att trösta mej men det blir ju bara värre, nu oroar jag mej och har ångest över att det kommer blir en dag för tidigt, hon är ju inte döende på något sätt, hon har bara ont men hon ser så glad ut emellanåt när hon får äta extra gott gräs eller träffa sin älskade hagkompis och gå och mysa. Tror att folk har lurat mej eller att det var en mardröm och jag har vaknat upp. Jag är knappt ledsen längre, bara arg för att jag inte känner något...

Har en plan nu iallafall. Jag ska ju köpa en annan häst, och jag tror Dixie får leva tills jag hittar nästa pålle och så ser jag till att fixa alla papper, ägarbyten osv innan vi bokar tid för älskningen. Ifall jag bryter ihop eller något.. Så att man inte isolerar sig och har något att göra...

Sv: Vem ska hålla min älskning?

uppdaterar nu, 2 veckor har gått sen jag tog bort Acke... Bitvis ckså lite arg för att det inte "känns" så mkt som jag trott, var oroad att jag skulle bli helt deprimerad och så. Men inget sånt. Det blev ett sånt fint avslut och något annat än ett accepterande...nej, allt föll visst på plats. Har inte gråtit så mkt som jag trott heller, rösten har stockat sig och några tårar har trillat i samband med det... Men de väntade attackerna, att inte kunna somna och inte tänka på annat än att jag-har-ingen-häst... de har uteblivit.

Men så i förrgår hade jag fått ett brev från hans förra ägare, som hade honom i 23 år... Då kom tårarna.
"...han hade aldrig blivit så gammal utan dig och din kärlek..."

tyvärr kunde inte kärleken få honom att leva för evigt... men jag får väl vara nöjd med dom 37 åren =) hästen var ju tusan nästan medelålders! men min kärlek den är evig...

Och han har börjat komma till mig i mina drömmar...har aldrig haft drömmar om honom tidigare (konstigt, kan man tycka, när han varit med så länge i mitt liv)
Det är ju kul att se honom =) där är han sig precis lik...

Sen kan jag svära på att när jag körde en tom hästtransport från Malmö till Helsingborg förra veckan så var det precis som att den där bråkiga lilla ponnyn stod där bak och sparkade i väggen vid varje rödljus... Mitt lilla bremsiga djur som hade så brått så brått att komma fram ;) och komma ur transporten. Tror det var Acke som var med mig där och trodde att han var på väg till betet.

Hoppas det går bra för dig Silly att hitta en ny häst. Men det är inget fel att vara utan häst heller, att ersätta tar tid och man behöver kanske lite distans för att kunna göra sig rättvisa med den nya.

Kramar!!

Liknande trådar

S
Övr. Hund Ursäkta, dessa typer av trådar finns säkert hundratals, men jag måste få skriva av mig lite, det är som mitt sätt att bearbeta sorgen... 2
Svar
23
· Visningar
6 231
Senast: tassel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka