Vem skulle du vilja äta middag med?

Jesus (Kristus alltså). För han lever ju, eller hur, enligt de kristna...? Isåfall vill jag gärna äta middag med honom. Och ställa ett antal frågor kring "hans" religion. Misstänker att svaren skulle bli intressanta - och ofta stick i stäv mot hur (många av) våra kristna kyrkor tolkar saker och ting! Jag vill också veta vad som händer sedan jag dött, för han har ju varit med om det och vet!
 
Angela Davis :D Vi skulle prata feminism förstås, eller tja, jag skulle nog inte prata så mycket utan mest lyssna.

Maten är inte så viktig, däremot hade jag velat ha en flaska vin (eller två)
 
Jesus (Kristus alltså). För han lever ju, eller hur, enligt de kristna...? Isåfall vill jag gärna äta middag med honom. Och ställa ett antal frågor kring "hans" religion. Misstänker att svaren skulle bli intressanta - och ofta stick i stäv mot hur (många av) våra kristna kyrkor tolkar saker och ting! Jag vill också veta vad som händer sedan jag dött, för han har ju varit med om det och vet!
Oj! Jag glömde ju middagsmenyn. Rött vin, självklart, och gott bröd, och sen tror jag nog han (liksom jag) vill ha vegetariskt. Jag kan tänka mig att han kan komma med finfina förslag från den delen av världen, med lite krydda i. Han får välja!
 
Jag hade velat gå på puben med Sara McMillan, flamsat och visat katt och hundbilder för varandra!

Typ nachochips med öl.
Veg. lasagne (eller veg. burgare med portabellosvamp) med öl.
Är väldigt förtjust i efterrätt, men vet inte om jag har vart på en pub som serverat på en acceptabel nivå?
(Inte de pubarna jag tänker på.)
Lite mer nachochips innan hemgång. Och öl.
 
Haha, jo han har ju snirklat till sig sessioner med en hel del intressanta människor. Bff är nog att ta i iofs. :D Har läst lite där han svarat på hur han resonerade kring just Bush.
Den intressantaste frågan som vare sig han eller någon runt honom svarar på är vad för nära döden-upplevelse han hade för ca ett år sen som blev livsomvälvande för honom. Han har ju varit väldigt öppen om saker som hänt honom tidigare men nu tiger alla som musslor.
Men den som lever får kanske se. :)
Snirklat och snirklat - det var Bush som bestämde sig för att stödja Bonos arbete mot AIDS och Bono som varit mycket högljudd anti-Bush-röst vågade inte ens tala om för bandet när han skulle möta Bush första gången, han typ smet ut genom bakdörrar för att flygas till Washington när han egentligen hade en massa annat att göra I boston eller om det var Chicago - typ. Båda herrarna har uttryckt sin enorma respekt för varandra sedan dess otaliga gånger. :D Men ops, det blev nog offtopic. Men det skulle onekligen vara en intressant middag! :)
 
Jag hade velat gå på puben med Sara McMillan, flamsat och visat katt och hundbilder för varandra!

Typ nachochips med öl.
Veg. lasagne (eller veg. burgare med portabellosvamp) med öl.
Är väldigt förtjust i efterrätt, men vet inte om jag har vart på en pub som serverat på en acceptabel nivå?
(Inte de pubarna jag tänker på.)
Lite mer nachochips innan hemgång. Och öl.

Åh, jag hänger på! På väg hem kan man kila in någonstans och köpa massa olika småbitar av Cadbury's-choklad och sen kör man pyjamasparty och flamsar lite till!

(Fast jag dricker nog vin)
 
Min middag skulle vara med Avicii. Vi skulle prata om allt utom musik, pengar och turnéer. Vi skulle äta langos på gröna Lund och åka fritt fall efter att vi åkt berg och dalbanan två gånger. :heart
 
Eddie Izzard var min första tanke, men jag har en känsla av att jag mest skulle sitta och lyssna och känna mig som en apa under bordet. Han är lite i en annan liga... :D
Så spontant får det bli Ellen DeGeneres istället. Vilken underbar och upplyftande människa hon verkar vara! Jag tror vem som helst (med andra ord till och med jag) skulle kunna känna sig bekväm med henne, ha en otroligt trevlig kväll och kunna ställa alla möjliga frågor.
Föreställer mig en rätt opretentiös, lättsmält middagsmeny med mycket bubbel. Och hon får gärna ta med Portia. :love:
 
Eddie Izzard var min första tanke, men jag har en känsla av att jag mest skulle sitta och lyssna och känna mig som en apa under bordet. Han är lite i en annan liga... :D
Så spontant får det bli Ellen DeGeneres istället. Vilken underbar och upplyftande människa hon verkar vara! Jag tror vem som helst (med andra ord till och med jag) skulle kunna känna sig bekväm med henne, ha en otroligt trevlig kväll och kunna ställa alla möjliga frågor.
Föreställer mig en rätt opretentiös, lättsmält middagsmeny med mycket bubbel. Och hon får gärna ta med Portia. :love:
Det görs gällande i skvaller sedan många år att Ellen är långt ifrån det vi får se när kamerorna är påslagna. Vetisjutton om hon är så värst underbar och upplyftande?
https://www.nickiswift.com/121315/untold-truth-ellen-degeneres-show/
 
Det görs gällande i skvaller sedan många år att Ellen är långt ifrån det vi får se när kamerorna är påslagna. Vetisjutton om hon är så värst underbar och upplyftande?
´https://www.nickiswift.com/121315/untold-truth-ellen-degeneres-show/
Ptja, jag antar att det skulle komma upp under middagen i så fall. Jag läser väl för lite skvaller. :) Det går inte komma ifrån att hon gjort rätt mycket för LGTB-samhället de senaste tjugo åren eller så.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 696
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 804
Senast: skiesabove
·
  • Artikel
Dagbok Eller Deppmaten. Ja ni hör, jag har förmodligen förläst mig på flåshurtig populärvetenskap men jag har heller inget att förlora. Jag...
Svar
11
· Visningar
1 266
Senast: Brassneck
·
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 447
Senast: Exile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp