vem står för kostaden?

attempt

Trådstartare
Om jag ska köpa eller låna en häst på foder. Står jag eller ägaren för vet.besiskningskostanden?

Sv: vem står för kostaden?

Vid köp är rekommnedationen att köparen står för besiktningen. Finns prejudikat på dommar som visar att det är det klart bästa för en köpare om det blir någon tvist i framtiden.

Vid fodervärdsavtal så brukar den ena parten stå för besiktningen när avtalet börjar och den andra när det slutar. MEn det är något som man själv kan komma överens om.

Sv: vem står för kostaden?

Enklast är om ägaren står för besiktningen när hästen åker till fodervärd, dvs bevisar vilket skick hästen var i då. Sen står köparen för besiktningen när hästen åker tillbaka till ägaren. Och då får man papper på vilket skick hästen återlämnades i.

Men det är något man får göra upp med ägaren.

Liknande trådar

Hästvård Jag har en unghäst född -21 som börjat hosta framförallt direkt på morgonen när hon kommit ut. Oftast bara 1 gång men ibland även flera...
Svar
1
· Visningar
300
Hästvård Hej! Vi fick hem ett fullblodssto i somras, och har väl ändå upplevt henne som småbrunstig sen dess. Hon går i hage med två äldre...
Svar
2
· Visningar
402
Senast: Bison
·
Hästvård Inspirerad av bukes tråd kring Atletix-dupe hade det varit kul med en tråd för hemmagjorda hästvårdsprodukter. Och jag kunde inte hitta... 2 3
Svar
44
· Visningar
3 983
Senast: EZMK
·
Hästvård Jag vet att det står i info att en öppnad flaska metacam håller i 6 månader, men är det en så än där lite överdrivet snål...
Svar
18
· Visningar
847

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka