vem står för kostaden?

attempt

Trådstartare
Om jag ska köpa eller låna en häst på foder. Står jag eller ägaren för vet.besiskningskostanden?

Sv: vem står för kostaden?

Vid köp är rekommnedationen att köparen står för besiktningen. Finns prejudikat på dommar som visar att det är det klart bästa för en köpare om det blir någon tvist i framtiden.

Vid fodervärdsavtal så brukar den ena parten stå för besiktningen när avtalet börjar och den andra när det slutar. MEn det är något som man själv kan komma överens om.

Sv: vem står för kostaden?

Enklast är om ägaren står för besiktningen när hästen åker till fodervärd, dvs bevisar vilket skick hästen var i då. Sen står köparen för besiktningen när hästen åker tillbaka till ägaren. Och då får man papper på vilket skick hästen återlämnades i.

Men det är något man får göra upp med ägaren.

Liknande trådar

Hästvård Funderingar!!! Vi har ett Welsh Mountain sto hos oss på lån men som vi snart ska köpa. En ljuvlig liten individ som vi haft sedan... 2
Svar
26
· Visningar
1 704
Senast: Cambrie
·
Hästvård Hej! Ganska nyligen flyttade det in en valack till hagen där mitt sto går som enligt tidigare ägare har gått med ston innan. Ganska... 2
Svar
32
· Visningar
2 495
Hästvård Närmare bestämt någon muskelskada insida lår. Min stackars E (22år) är halt, det som hittats (av veterinär) hittils är att något skett... 2 3
Svar
42
· Visningar
2 661
Hästvård Det är dags för våran första utställning om en vecka och jag har inte haft möjlighet att bada henne under våren (hon står på lösdrift... 2
Svar
21
· Visningar
1 561
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka