Vem var kåsören?

aprilmaj

Trådstartare
Kom att tänka på en kåsör som skrev i SvD på 90-talet, men jag kan för mitt liv inte komma på vad hon hette/heter. Skulle så gärna vilja läsa henne igen.

Hon hette ett gammaldags förnamn och ett vanligt son-efternamn vill jag minnas. Hon skrev ofta om sin ursprungsfamilj och släkt, insiktsfullt och känsligt.

Finns det någon som med denna knapphändiga information vet vem jag menar?
 
Kom att tänka på en kåsör som skrev i SvD på 90-talet, men jag kan för mitt liv inte komma på vad hon hette/heter. Skulle så gärna vilja läsa henne igen.

Hon hette ett gammaldags förnamn och ett vanligt son-efternamn vill jag minnas. Hon skrev ofta om sin ursprungsfamilj och släkt, insiktsfullt och känsligt.

Finns det någon som med denna knapphändiga information vet vem jag menar?

Du måste mena Marianne Zetterström, som skrev under signaturen "Viola".
 
Hon hade en farbror, tror jag, som betydde mycket för henne. Norrifrån.
Hon skrev distinkt och självutlämnande.
Tror att hon gifte sig och bytte efternamn.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 609
Senast: MML
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 705
Senast: Badger
·
Fritid Jag söker titel på en bok, är ganska säker på att det är en B Wahlströms ungdomsroman från 90-tal … Antagligen via deras bokklubb för...
Svar
7
· Visningar
1 424
Senast: Pegasus63
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 429

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp