Venezia dressyr?

Fille

Trådstartare
Finns verkligen Appaloosa/Prestige Venezia som dressyrsadel?

Jag ska till ett ställe i veckan och hämta en sadel som jag ska prova på min häst. Dom säger att det är en prestige, modellen visste dom inte exakt, men när dom beskrev den och jag frågade om det kunde vara en venezia så sa dom: Mycket möjligt! Det är en gammal sadel jag ska hämta.

Så, finns dom? Jag har bara sett dom i hoppmodell!

Sv: Venezia dressyr?

Den finns varken som ren hopp eller ren dressyr sadel. Den finns bara i vss dvs alround mot hopp och vsd dvs allround mot dressyr. :)

jaha varför gör man sådana sadlar? hehe ska prova rida i den o se hur det känns i alla fall:)

Ja varför gör man allroundsadlar? ;)
Det här är väl lite mer inriktade allroundsadlar om man kan säga så. Är ju ganska vanligt, finns ju tex på flera av stubbens modeller också (vss och vsd).

Personligen gillar jag varken vanliga allround sadlar eller "inriktade" allroundsadlar, tycker det bara bli varken hackat eller malet utan vill hellre ha en "ren" hopp eller dressyrsadel.

Om du kollar på prestige hemsida (prestigeitaly) så är både Venezia vss och vsd inlaggda under hoppsadlar, vilket jag iofs tycker är lite konstigt..

Fast förr, för lääänge sen, så fanns väl Venezia i ren hoppmodell? Vi talar nu slutet av 80-talet.. (Modellen innan den med vit rand på bakvalvet) Var det en allround inriktning hopp måste det vara den mest misslyckade allround som tillverkats..

venezia var en ren hoppsadel, med enorma stöd.

är det en jättegammal sadel så är det förmodligen en san marco. den har lite konstiga knästöd, typ korta eller hur man ska säga.... kanalen är smal, det är inte samma fina utförande som nyare modeller. om den inte är extremt billig rek jag att köpa en hippos istället.

Min plan från början är att köpa en Hippos. Nu vet jag inte hur gammal denna sadel är, men den har en vit rand där bak i alla fall och dom vill bara ha 2500 kr för den!! Jag hade egentligen räknat med att lägga minst 10 på en ny sadel men har ridit i Venezia hopp förut och ääääälskar den!

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 220
Senast: super
·
Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
1 468
Senast: Anna-KarinO
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 557
Senast: Edla
·
Övr. Hund Vill gärna höra andras erfarenheter gällande rutiner till hundar. Har två terriers. En airedale och en mindre foxfröken på 11 år. Min...
Svar
12
· Visningar
988
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka