Verdus skydd

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare CassaMy
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 14
  • Visningar Visningar 1 547
C

CassaMy

Funderar på att köpa Verdus skydd men har svårt att bestämma mig om storlek.
M= full
L= ex full

men jag vet inte vad jag ska "välja", för dom ser inte så stora ut. min häst är ca 170cm och normal stor samt normal stora ben:laugh:

Vad tror ni om storlekar? Samt är dom värda att köpa, snygga?:)

Sv: Verdus skydd

Jag har en häst som är 175+, hon har L.

Om jag provar dom skydden på min valack som är 165 med normala ben ser det skrattretande ut.
Då är dom för stora åt alla håll. Har dock köpt bakskydd Young Jump strl L åt stoet, de är i mina ögon för små och täcker för dåligt.

Men regler är regler så hon får se ut som om hon lånat någon ponnyskydd bak.

En av mina har M fram och L bak, och en annan som är lika stor kan inte ha dom som är i strl L bak, dom är för stora. Vad brukar du ha för storlek?

Min valack är 176 och har L i Veredus. M brukar vara lagom på normalstora hästar.
För övrigt är de väl värda sitt pris. Mina har använts flitigt i snart ett år och ser fortfarande ut som nya.

Min connemara på ca 155+ med normala ben för rasen har M fram, lite kortare än eskadrons full och passar bättre. Bak har han YJ i M och även de är lite mindre än eskadrons full och lagom på gränsen till lite små.

Jag har M till min grövre ponny. (connemara) Om du har möjlighet att prova är det absolut bäst, men annars skulle jag satsat på L.

L är enorma. Dom går nästan omlott på min häst som är 177. Längden är bra däremot.

Så vad du skall välja beror nog på hur grov din häst är.

Har L till min på 1,70, han är dock ganska "grov"- men det är knappt att de räcker runt kotorna... :)

Bakskydd har jag unghästskydden, som någon annan skrev är de ganska små i storleken- ser ut som man har lånat någons ponnyskydd.. :) Men vad gör man!

Då kanske det får bli L för hon har rätt långa ben och eskadrons skydd sitter jättebra på henne!!! :P dock har jag svårt och veta om L skulle passa henne bak men det tror jag .. Har köpt ett par "fejk" Veredus i strl full och dom sitter rätt så bra, är verkligen jättesvårt detta! Hon har L på ett annat par bakskydd och det funkar, hmm :P

Men tack för all hjällp !! fortsätt skriva om ni kommer på något :D

Senast ändrad av en moderator:

Jag har en häst som är 175+, hon har L.

Om jag provar dom skydden på min valack som är 165 med normala ben ser det skrattretande ut.
Då är dom för stora åt alla håll. Har dock köpt bakskydd Young Jump strl L åt stoet, de är i mina ögon för små och täcker för dåligt.

Men regler är regler så hon får se ut som om hon lånat någon ponnyskydd bak.

Ja har ju liknade skydd hemma men M är att man får runt men på första hålen på alla ben, pollen är 170cm men ja har full på eskadron senskydden och dom sitter jättebra! Hon har rätt normala ben men man kanske ska satsa på strl L ?

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, jag funderar på att köpa häst. Men först måste jag såklart ha en stallplats. Men har lite svårt att välja så skulle vilja höra era...
Svar
14
· Visningar
1 221
Senast: Sirap
·
Hästvård Någon som varit med om något liknande o vill dela med sig? Kanske några ge råd/tips? Har såklart haft veterinärbesök o varit in på...
Svar
4
· Visningar
1 065
Hemmet Mitt växthus börjar bli hemskt slitet och jag funderar på huruvida det är vettigast att renovera det eller om jag ska avvakta ett par år... 2
Svar
39
· Visningar
1 722
Senast: manda
·
Övr. Katt Med risk för att bli påhoppad🙈, men tror ni det kan finnas en katt/kattras som är så stor eller har en sånt beteende som gör att rävar... 2
Svar
23
· Visningar
2 277
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka