Veredus benskydd...

ann80

Trådstartare
...vad tycker ni om dem? Var o kika på dem till nya pållan då jag kommit fram till att alla de andra gamla jag har är för stora...tycker att de verkar kanonbra! Har ngn några erfarenheter?

Sv: Veredus benskydd...

De har väldigt bra passform och är snygga, det enda jag kan annmärka på är insidan.
Materialet där slits ganska fort, så under 3 år har jag slitit ut två par (1 par pro-light och ett par pro-gel)
Men det kan mycket väl vara jag som är skydd-dödare också :smirk:

de jag tittade på var den nya modellen av pro-light. Vad är det för skillnad? Vilka är bäst?

Pro light är standardvarianten, enkelt fodrade med neopren.
Gel tec har tjockare och mjukare insida, ungefär som en gelpadd inuti.
Magnetic har magnetterapi
och sen finns det dem med fårskinns- eller läderinsida.

Av de tre första så spelar de nog ingen större roll, de med läder är säkert skönare för känsliga hästar men kräver med omsorg och skötsel.
Om jag inte hade en väldigt känslig häst skulle jag nog satsa på ett par pro light jag med.

oj...finns det så många olika...affären jag kikade i hade bara light varianten...men jag tyckte de verkade prisvärda. Har nu en unghäst o det känns som att det är en mkt bra investering med riktigt bra benskydd :D

Jag har de med läderinsida. Superbra!! Har bara haft dem ett halvår ungefär, men jag tkr de är rätt lätta att hålla rena. Betydligt lättare än fårskinnsskydd....
Utsidan är ju "vanlig plast" typ, så den kan du bara torka av med en svamp. Insidan läder alltså, jag brukar smörja av dom med lädertvål när dom är smutsiga bara.
Har dom som "finskydd", det är inga skydd jag använder när det är lerigt ute till exempel.

Vill du ha skydd som du kan använda precis JÄMT så är nog dom vanliga Veredus bäst, de som är helt i plast,men vill du ha lite finare skydd så är dom med läderinsida kanon!

Mina senskydd kostade 1125 o bakskydden ca 700 kanske?
Köpte dom på Scandinavium i våras, från Charlies.

pro_classic_rear_marroneL.jpg

pro_classic_marroneL.jpg

Ville ha de som är på din bild med, men de har utgått. Kostade dina så mkt? I affären jag frågade kostade fram 700 o bak 500...

Nu har jag i vilket fall varit o köpt pro light runt om. Ska åka o prova dem nu :)

ska dom utgå? har väl inte funnits sååå länge egentligen, men jaja. Jo dom kostade så mkt, det va ändå på rea!
säker på att det var samma som du såg i affären? kan ju va att just den affären skulle sluta sälja dom, jaja.

Kan inte tänka mig att dom ska UTGÅ ur sortimentet helt och hållet? :crazy:

Det hoppas jag inte heller var sant, för såna vill jag gärna ha oxå :D

piggis_83 skrev:
ska dom utgå? har väl inte funnits sååå länge egentligen, men jaja. Jo dom kostade så mkt, det va ändå på rea!
säker på att det var samma som du såg i affären? kan ju va att just den affären skulle sluta sälja dom, jaja.
Ja, som sagt, jag VET att det var exakt såna som var i affärerna jag kollat. Och som sagt igen, så går jag bara efter vad de sa

Liknande trådar

Hästvård Någon som har erfarenhet av UV-benskydd till häst och kan rekommendera? Jag har en häst med höga vita strumpor som lätt blir solbränd...
Svar
5
· Visningar
406
Senast: hamilton1
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
670
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Sitter å lurar på att införskaffa ett sidepull för att prova på grabbarna, men funderar på det här med designen på nosdelen Hur stor...
Svar
12
· Visningar
977
Senast: Shixle
·
Övr. Katt Jag har två nya ungkatter (typ 9 månader), som blev klappade en del när de var små men som senaste månaderna innan de kom till mig inte...
Svar
15
· Visningar
1 135
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V