Veredus senskydd

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare mizz_perfect
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 908
M

mizz_perfect

Jag fick nyligen hem mina nya veredus pro-light skydd stl L. De var rysligt stora över kotan. Är alla modeller av deras skydd så? är det någon som har stl M som vet om de är mindre över kotan? Jämnför man med eskadronskydden så försvann de innuti skydden :crazy:

Sv: Veredus senskydd

Har inte jämfört med L men har M och tycker att Eskadronskydden är väldigt stora jämfört med V:s M...

iaf på min häst...

veredus är större i storlekarna, jag hade fullsize på mina eskadronskydd men har M i veredusskydden. De sitter perfekt på mitt halvblod

hur långa är de runtom kotan om det nu går att mäta så?? Tyckte mina L var fruktansvärt stora.

Man ska så gott som alltid gå ner en storlek i veredus skydden. Dumt att de inte sa det i affären när du köpte dem.....blev själv informerad om detta.

jaha, de visste jag inte. Tänkte inte på att kolla så noga heller när jag köpte dem eftersom hästen alltid haft L på skydden innan. Men när jag väl var hemma och jämnförde med eskadronskydden så såg jag skillnaden..

Dom är stora i storleken.
Jag har haft dom till många stora hästar och har haft L till mina pållar på över 175 cm.
Och dom upp till 170 har jag haft M på.

okej tack för svaren. Isåfall har jag helt enkelt köpt på tok förstora skydd vilket jag redan märkt :smirk: om du Lillo har de på hästar +175cm. hästen som ska ha dem är runt 165cm.

Jepp ser så ut att du har gjort det :(
Men ja dom kan ju i alla fall inte vara så svåra att sälja tycker jag i och med att det finns ju stora hästar också *L*

Liknande trådar

Utrustning Dags att köpa nya allroundskydd då mina gamla senskydd sjunger på sista versen, och jag är ruskigt trött på allt som har med...
Svar
18
· Visningar
1 705
Senast: caballus
·
Hästvård Hejsan! Jag tror att jag skriver här för att kunna bolla min oro med någon som har nya tankar och idéer att ta upp med veterinären:)... 9 10 11
Svar
216
· Visningar
23 970
Utrustning Alla senskydd jag provat har varit för höga och tar i knävecket på min häst. Storlek M/Full är lagom runt, så jag misstänker att en...
Svar
6
· Visningar
1 103
Senast: Freazer
·
Utrustning Vilka är era favoriter av boots och benskydd? Tänker på vanliga boots och inte barfotaboots :) Min donna är en sån häst med benen och...
Svar
5
· Visningar
1 130
Senast: LuckyMe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka