Veredus skydden!

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare Miss_Hanna
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 44
  • Visningar Visningar 4 641
M

Miss_Hanna

Ni som har dessa skydden, dom med gele..
Vad har ni för storlek i era?
Hur stora är era hästar?

Sv: Veredus skydden!

Hur höga är de i storlek M? (senskydd)

Äh, du har otur ;) Tog ut skydden till stallet i förrgår, har haft dem hemma rätt länge. Ska försöka komma ihåg att mäta imorgon. (Dock är det inte Carbon gel som jag har i M men tror att modellerna är likvärdiga.)

Vad är det för häst som har storlek L då?

Eh, va? Jag äger inga Veredus-skydd i storlek L. De är nog riktigt stora. Jag upplever S som Cob, M som Full och då bör väl L vara X-full.

Så även om man har en häst på ca 172cm, så kan den ha M skydden?

Jajo, det är ju klart! Men då får man kanske se hur pass stor skillnad det är på M och L skydden! Är det bara lite skillnad, så är det kanske säkrare att ha L skydden, så dom inte blir för små.

kl

Vad tror ni det behövs för storlek till en liten häst på ca 156 med smala ben? :)

Jag har L till min Skrot. Han är 172 och kan inte ha M då de är för smala.
Jag upplever inte att de är så stor skillnad i längd på dem.

Äh, du har otur ;) Tog ut skydden till stallet i förrgår, har haft dem hemma rätt länge. Ska försöka komma ihåg att mäta imorgon. (Dock är det inte Carbon gel som jag har i M men tror att modellerna är likvärdiga.)

Väntar för fullt nu ;) Har ett halvblod på 163 med pinnsmala ben, fast ganska långa. Tror ni att det kan gå med M?

Okej! Då är det kanske säkrast för mig att köpa L oxå? Om hästen är ca 170 nu, men är bara 4 år, så den lär växa mer.

Mätte skydden idag och det skiljde ett par-tre cm på S och M. Så iofs, S kan också funka. Min stora häst är 1,58 och har ganska finlemmade ben. Hon kan ha både S och M.
Har du ingen i närheten som du kan låna skydden av och prova?

När jag köpte till mina hästar så sa det att M var till storhäst och att det i princip inte fanns några hästar som hade L. Men M var väldigt litet för alla mina tre hästar som är normalstrora(164-170) och absolut inte grova. Eller de gick ju att spänna, men de satt vääldigt hårt på de yttersta hålen på allihopa. Min kompis har en häst/ponny som har M, så M är nog mer D-ponny-liten häst.

Okej!
För vi har en D-ponny i stallet som är grov, som har M och sedan en stor häst (164) som oxå har M! Så det är skitsvårt att veta vad man ska ha! :S Har du dom med gele?

Liknande trådar

Utrustning Har en häst med grova ben där Veredus strl M är för tighta, men är rädd att L blir för höga. Är det någon som har mått på Carbon Gel?
Svar
0
· Visningar
96
Senast: feel
·
Utrustning hej! är veredus pro jump ll bakskydd tillåtna i hoppning för storhäst på 8 år, och isf i vilka klasser? behöver hjälp att tolka tr😊🙈
Svar
2
· Visningar
398
Utrustning Jag har tidigare om åren tagit in hästarna dagtid pga alla hemska bromsar som jagat dem men även så de fått vila lite från solen och...
Svar
15
· Visningar
751
Utrustning Jag gillar inte att rida med skydd eller lindor pga värme och har aldrig sett nåt behov av det förrän Barkas nuvarande ligamentskada...
Svar
11
· Visningar
527
Senast: Elo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Geologins dag - Fråga en geolog

Hund, Katt, Andra Djur