Verka 1 åring

Sv: Verka 1 åring

Jag verkar mina unghästar var 8 vecka cirka, bättre lite oftare än alltför sällan, dessutom så blir det en främmande människa som är med och hanterar unghästen.

:bump: :bump: :bump:

Lite oftare, han växer så att det knakar även om fötterna. så runt var 6:e vecka tror jag att vi ligger på just nu.

Japp, jag har verkar min 2 åring ca var 8:e vecka sedan han var liten, går på samma intervaller som sin mamma. Hovis kollade dock någon extra gång på honom då han var liten, men han såg så fin ut i hovarna att han behövde aldrig göra något mer än var 8:e vecka.

Mina åringar kollas var 4:e vecka, de stora ca var 6-8:e.

Min åring åker in på klinik och kollar sina fötter var tredje vecka (varannan från början), men sen är ju vi ett speciallfall då hon har en bockhov på bättringsvägen. Nu har hon fått på sig tåskor och då ska hon kollas var tredje vecka och skos om var sjätte.

Liknande trådar

Hästvård Jag har en unghäst född -21 som börjat hosta framförallt direkt på morgonen när hon kommit ut. Oftast bara 1 gång men ibland även flera...
Svar
1
· Visningar
295
Hästvård Hej! Vi har ett sto som precis blev 16 år gammal. Varmblodstravare. Hon har sedan 6 veckor nu haft besvär med flytningar från vulva...
Svar
8
· Visningar
716
Hästvård Hej! Vi har kämpat med vår häst i ett par år nu. I princip hela hästen är genomgången, nu är vi inne på om det är bakknäna som spökar... 2
Svar
29
· Visningar
2 396
Senast: Emiro
·
Hästvård Jag vet att det står i info att en öppnad flaska metacam håller i 6 månader, men är det en så än där lite överdrivet snål...
Svar
18
· Visningar
838

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Hur tycker du att din hund ser ut?
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka