Verka häst

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Klackskor
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 20
  • Visningar Visningar 2 146
Sv: Verka häst

För mig kostar det 350 för verkning på min barfotahäst.

beror helt på var du bor i Sverige, jag vet att nere i skåne är det billigare än vad det är här i östergötland där jag bor..
Jag har det billigt, betalar 240kr för verkning, det är kompispris..

jag betalar 300 kr för bara verkning av utbildad hovis med kvitto.

200 kronor bland alla hovslagare jag haft i Skåne (5 st).

Jag och de flesta här ikring tar 350 inkl moms.

Beror på hur mycket som ska göras... jag pysslar ju lite själv på våra barfotahovar och då brukar hovis bara ta typ 300:- (inkl moms) för att kika igenom alla tre hästarna...

Ja samma för föl om det är normala omständigheter.

Beror på hur mycket som ska göras... jag pysslar ju lite själv på våra barfotahovar och då brukar hovis bara ta typ 300:- (inkl moms) för att kika igenom alla tre hästarna...

För sådana som "pysslar lite själva" brukar jag ta ut det dubbla:D

Varför?

Jag håller efter mina mellan hovslagarbesöken och han talar om hur och var jag ska raspa då han känner till hur hovarna växer på mina hästar. Han tar inget extra när han kommer hit och kollar dom. Dock så "sparar" jag inte in på några besök utan det är oftare som hovslagaren kommer hit och åker utan att ha behövt göra nåt alls och det debiterar han inte;)

Varför?

Jag håller efter mina mellan hovslagarbesöken och han talar om hur och var jag ska raspa då han känner till hur hovarna växer på mina hästar. Han tar inget extra när han kommer hit och kollar dom. Dock så "sparar" jag inte in på några besök utan det är oftare som hovslagaren kommer hit och åker utan att ha behövt göra nåt alls och det debiterar han inte;)

Liknande trådar

Hästvård Hovslagaren var här igår. Han hade sin praktikant med som varit med ett par gånger förr. Hen går sista terminen på...
Svar
19
· Visningar
1 240
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Nu har min häst varit in och ut ur kliniken flertalet gånger utan resultat. I starten på mars svällde vänster fram rejält och hon blev...
Svar
14
· Visningar
520
Senast: Mirtai
·
Hästvård Hej! Har en valack som har en tendens att få gaskolik. Vi har testat allt, verkligen allt. Men ibland smäller det till utan förvarning...
Svar
0
· Visningar
256
Senast: Mary_Oh
·
Hästvård Någon som har erfarenhet av UV-benskydd till häst och kan rekommendera? Jag har en häst med höga vita strumpor som lätt blir solbränd...
Svar
5
· Visningar
432
Senast: hamilton1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka