Vet besk i reg 110- behövs inte. Men måste betsla endå...

ZanMiguel

Trådstartare
Finns det några kunniga här?
Var på tävling idag och startade en klass, 110.
Och man behöver ju inte vet besk längre i 110. Men jag vart tvungen att betala endå. Kan dom verkligen tvinga mig att betala? Nu är det ju inte så mycket pengar det handlar om utan mer själva grejen.


Skriver från telefon därav lite hatigt;)
 
Sv: Vet besk i reg 110- behövs inte. Men måste betsla endå...

Nej du ska inte betala för något du inte nyttjar.
 
Sv: Vet besk i reg 110- behövs inte. Men måste betsla endå...

Är du säker på att det inte var vet.besiktning även i 110? Det är ju minimikrav från jordbruksverket från 120 men vissa arrangörer väljer ändå att ha för alla ekipage. Har varit med om det flera ggr att alla ska veterinärbesikta även de som bara rider 110.
 
Sv: Vet besk i reg 110- behövs inte. Men måste betsla endå...

När vi fråga så sa dom att du får vet besk om du vill men behövde inte. Vilket jag tycker är fel att då ta betalt för det när jag inte behövde.
Har inte varit med om det en enda gång i år och vart fundersam.
Men dom kan helt enkelt välja hur dom vill? Att antingen ha vet besk i alla klasser eller bara från 120 och uppåt?
 
Sv: Vet besk i reg 110- behövs inte. Men måste betsla endå...

Det kan inte vara så att det är krav på att veterinären är på plats även under 1,10-klassen? Det är ju krav på att veterinären kan se även tävlingen, och inte bara besikta hästarna. Då tycker de kanske att kostnaden ska slås ut på alla starter?
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Tänkte att det kunde vara bra för mig att ha en liten dagbokstråd här, där jag kan skriva av mig och även dela med mig av hästiga tankar...
Svar
6
· Visningar
911
  • Artikel
Dagbok Jag har tvingats undersöka min relation till pengar på djupet. Jag vet att pengar är ett känsligt ämne och att folk lätt stör sig på hur...
Svar
11
· Visningar
2 675
Senast: Unafraid
·
  • Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 375
Senast: miumiu
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 432
Senast: dobbis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2023
  • Nybörjarponny!
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp