Vet du något bra täcke som du rekommenderar?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare solglimt
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 752
S

solglimt

Jag letar efter ett stort väldigt tjockt vintertäcke med hals, i storlek 125. Och sen ett fodrat regntäcke med hals i storlek 135. Gärna fin färg på täcket.
Vet du något bra täcke i bra kvalité men så billigt som möjligt? Vilka täckesmärken tycker du bäst om?
Säg gärna om du vet vad täcket kostar & vad man kan köpa det, om det finns någon hemsida.

mvh Linnea :banana:

Sv: Vet du något bra täcke som du rekommenderar?

Jag köpte ett bra täcke från Hansbo (Trend), det är ett fleecefodrat regntäcke. Det har hållt jättebra. Passar hästar som har grov hals och är breda över bogen. Stora i storlekarna. Jag vill ha vintertäcket, men min häst är inte klippt i år.
Glömde säga att jag köpte mitt på Eko, det kostade 600:-

Senast ändrad:

Agria har vintertäcke med hals, typ 300 g fyllning (440g hävdade de på Globen :P)
Blått och med Agriabrodyr. Köpte ett sånt till min häst och måste faktiskt säga att passformen är super. Billigt också, 950 kr.

Okej, tack så mycket. Du har ingen bild på täcket du kan skicka?

Någon speciell modell?

Har ett Shires vintertäcke med hals som har hållt mkt bra, tredje vintern är det ännu inte en skråma på det. Billigt är det också, kostade nog ca 700 när jag köpte, lite mer nu antagligen, då det var ett par år sedan. Inte världens snyggaste täcke , men billigt och bra. Täckena är blåa el. lila med gråa kanter. Finns på EKO.

Okej, tack så mycket. Du har möjligen ingen bild på ditt täcke?
(: Hur tjock fodring är det?

Mitt köpte jag på Hööks nu i vintras. Det är silverfärgat och tjockt, kostade runt 1000-lappen har jag för mig. Nackdel är dock att halsen gett skav på manen för min häst (varmblodig travare).

Liknande trådar

Utrustning Tänkte handla vintertäcke om jag hittar någon bra rabatt under Black Friday, men funderar lite mellan två tjocklekar och två storlekar... 2
Svar
29
· Visningar
3 061
Utrustning Förutom lite skav på den tjocka sommarmagen tycker jag att Rambo Protector har suttit bra på min häst (hade dock önskat att flughuvans...
Svar
12
· Visningar
1 095
Senast: Elo
·
Hästhantering Hej Står inackorderad och det har varit en del flyttar sista året så min häst har stått med lite olika hästar. Tyvärr bits hans täcken... 3 4 5
Svar
94
· Visningar
10 040
Senast: Emine
·
Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av... 11 12 13
Svar
249
· Visningar
32 286
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Somna in hemma
  • Senast tagna bilden XVI
  • Uppdateringstråd 31