vet hur mkt fibrer ett foder har

Tossa90

Trådstartare
min häst behöver mer fibrer, men jag vet ibte vad jag ska köpa för foder. sen har ja dålig koll på hur man ser hur mkt fibrer ett foder har? räcker ju ibte med att det står på att det är mkr fibrer. jag tänker hur ser man hur många % fibrer det är i ett foder🤔
 
min häst behöver mer fibrer, men jag vet ibte vad jag ska köpa för foder. sen har ja dålig koll på hur man ser hur mkt fibrer ett foder har? räcker ju ibte med att det står på att det är mkr fibrer. jag tänker hur ser man hur många % fibrer det är i ett foder🤔

Pratar du om kraftfodersäckar nu eller? Är det för tuggtid eller mage/tarm den behöver mer fibrer eller hur vet du det? Annars så ger man ju mer grovfoder för att få i hästen mer fibrer. Dit räknas även tex lusern och betfibrer.
 
Pratar du om kraftfodersäckar nu eller? Är det för tuggtid eller mage/tarm den behöver mer fibrer eller hur vet du det? Annars så ger man ju mer grovfoder för att få i hästen mer fibrer. Dit räknas även tex lusern och betfibrer.
ja kraftfoder :)
precis det är för magens skull. höet har lågt fibrervärde men högt energi så kan inte ge mer hö än han får.


men frågan va: hur vet man att tex luserb å betfiber har mkt fibrer? tänker att de e lätt å skriva att det är fibrerrikt men hur många procent fibrer e de då? 🤔
 

Liknande trådar

Foder & Strö Man skall höra mycket för öronen trillar av. Senaste påståendet jag har hört är att betfor enligt en bekant inte skulle vara bra för...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 602
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej! Jag har tänkt ta upp ridningen igen efter flera flera års uppehåll men känner att jag kommit av mig väldigt mycket vad gäller både...
Svar
9
· Visningar
744
Senast: skiesabove
·
Hundhälsa Bomullstussen äter dåligt och är för tunn och jag skulle vilja hitta ett energitätare torrfoder för små hundar (hon vägrar dessutom äta...
2
Svar
26
· Visningar
1 398
Senast: Stergo
·
Foder & Strö Jag behöver hjälp med halm för lättfödd d-ponny. Vi köpte en överviktig (eller fet 🤷🏽‍♀️) ponny. Bedömd 7.5 på en skala till 9 av...
Svar
16
· Visningar
1 707
Senast: CaisaCax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp