Vetegroddar

• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare Throlla
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 8
  • Visningar Visningar 2 386
T

Throlla

Har kommit fram till att jag borde ge det till mitt dräktiga sto. Någon som vet vart man kan få tag på det? Granngården?

Har aldrig hört talas om det, men det kanske kan vara ett alternativ.
Kan man blanda i det i betforn eller??

Därför att det innehåller mycket fosfor och även mycket protein.

Då skall du inte ge vetegroddsolja eftersom inget protein o knappst något fosfor följer med oljan. Som protein o fosfortollskott verkar vetegroddar onödigt dyrt o har dålig lagringstålighet pga härskning.
PL

Jag vet flera som gett vetegroddsolja, en gav det till sitt dräktiga sto. Det ska väl vara bra till lite av varje. :)

Ser att det har ungefär liknande innehåll, så det kanske vore något istället. Ska räkna lite på det...

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
1 992
Senast: tanten
·
Foder & Strö Försöker räkna på mina foderstater men får inte ihop mineralerna alls. Det märke vi haft innan har varit lite svårt att få tag på så... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
2 854
Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon... 2
Svar
21
· Visningar
2 219
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Då min häst har FFV som vi inte får bukt på ska vi testa GastoGard. Dock går det inte att ge honom orala sprutor, har någon provat att...
Svar
5
· Visningar
662
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka