Vetegroddsolja till valp?

janna

Trådstartare
Kan man ge vetegroddsolja till en liten valp? Valpen i fråga är drygt 9 veckor, och är jätteintresserad av oljan när den äldre hunden får, så jag tänkte att hon kanske kan få lite eget :)
Isf hur mkt ska man ge? Hon har en förväntad vuxenvikt på ca 7 kg.
 
Kan man ge vetegroddsolja till en liten valp? Valpen i fråga är drygt 9 veckor, och är jätteintresserad av oljan när den äldre hunden får, så jag tänkte att hon kanske kan få lite eget :)
Isf hur mkt ska man ge? Hon har en förväntad vuxenvikt på ca 7 kg.
Jag hade inte gett en sån ung valp olja i ngn form. Mest för att en valpmage är känslig och får du problem med diarré så riskerar valpen snabbt att bli uttorkad. Better safe than sorry :)
 
Hundar kan vara ganska lättlurade, så du kan ju låtsas att du häller olja även på valpens mat... Jag hade en tik en gång som ibland kunde vara lite petig med att äta. Jag kunde då ta fram ketchupflaskan, behålla locket på och låtsas hälla det på maten, när skålen stod på golvet. Sedan åt hon...
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
531
Hundträning Om några veckor flyttar det förhoppningsvis hem en liten valp. Då det är min första valp funderar jag mycket över den första tiden med...
2
Svar
22
· Visningar
2 856
Senast: pocreator
·
Hundhälsa Hej på er, Min tik börjar tröttna på att dia så jag tänkte avvänja mina valpar. Förväntad vuxen vikt är ca 23 kg. Jag har gett dem...
2
Svar
24
· Visningar
2 782
Senast: LaMagia
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 259
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp